رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 138836

وکیل شرکت نفت:اموال بابک زنجانی جز دردسر چیزی ندارد

ساعت 24-شرکت ملی نفت ایران طی روزهای اخیر اقدام به انتشار آگهی مزایده برخی شرکت‌های متهم ردیف اول پرونده نفتی کرده اما وکیل مدافع شرکت نفت می‌گوید اموال بابک زنجانی جز دردسر و زحمت چیزی برای نفت ندارد.

بابک زنجانی
غلامرضا مهدوی درباره آخرین وضعیت تسویه بدهی بابک زنجانی اظهار کرد: همان طور که اخیراً نیز معاون اول قوه‌قضائیه گفته هنوز هیچ خبری از تسویه بدهی نیست و تاکنون خبری مبنی بر واریز پول و پرداخت بدهی به ما نداده‌اند.

وکیل مدافع شرکت نفت درباره مزایده اموال بابک زنجانی که به تازگی در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شده است و اینکه پیشتر اعلام شده بود در صورت تسویه بدهی، اموال به متهم بازمی‌گردد گفت: همان‌طور که قبلاً نیز گفته شده، اموال بابک زنجانی جز دردسر و زحمت برای شرکت نفت و دادستانی چیز ندارد.

مهدوی تصریح کرد: به طور قطع اگر متهم پولی را که از شرکت نفت برده بازگرداند، نیازی به اموال وی نبوده و نخواهد بود زیرا شرکت نفت در وهله نخست به دنبال پولش است. البته اگر مزایده صورت بگیرد و سپس زنجانی نسبت به تسویه بدهی اقدام کند، قطعاً بازگرداندن اموال از کسانی که در مزایده پیروز شدند، دشوار خواهد بود.

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: زنجانی در جلسات دادگاه و قبل از آن، وعده‌وعید‌های بسیاری برای بازگرداندن پول داده بود اما هیچ کدام محقق نشد و معلوم شد که صحت ندارد. البته ما همچنان خوشبین هستیم و اگر زنجانی قبل از مزایده، بدهی خود را تسویه کند اموال به او باز‌می‌گردد.

مهدوی تاکید کرد: ضمن اینکه نباید فراموش کرد اموالی که تا کنون از بابک زنجانی شناسایی شده، بخش بسیار کمی از بدهی او را پوشش می‌دهد و بدهی زنجانی خیلی بیشتر از اموالی است که در اختیار شرکت نفت قرار گرفته است.

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه فعلا قرار است برای قشم‌ایر و مجموعه سورینت، مزایده برگزار شود گفت: بیش از 180 کارشناس خوشنام و مجرب دادگستری، اموال بابک زنجانی را ارزیابی کردند و بخشی از اموال متهم، بدهی دارد یعنی این طور نیست که همه اموال زنجانی سودآور باشد. همین الان برخی از شرکت‌های زنجانی به سیستم بانکی بدهکار است و روز به روز نیز این بدهی زیاد می‌شود. شرکت نفت نیز نه تخصص این کار را دارد و نه مایل است این شرکت‌ها را اداره کند. بنابراین این‌طور نیست که اموال بابک زنجانی بدون مشکل و معارض باشد.

به گزارش تسنیم، محاکمه متهمان اصلی پرونده نفتی پس از 26 جلسه دادگاه، 21 بهمن امسال پایان یافت و از سوی دیگر نیز مهلت یک ماهه دوم زنجانی نیز برای تسویه بدهی خود با شرکت نفت، 29 بهمن پایا یافته است. زنجانی در جلسه دادگاه از دریافت شش یک میلیارد دلاری خبر داده و گفته بود طی روزهای آینده در شماره حساب‌های بانک مرکزی کارسازی می‌شود.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها