رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 146658

درخواست وزیر بهداشت برای بیمه تکمیلی دندانپزشکی

ساعت 24- وزیر بهداشت با بیان اینکه خدمات ارائه شده در حوزه سلامت دهان و دندان با انتظارات مردم فاصله دارد، بر لزوم ورود دولت به عنوان ارائه کننده خدمت در این حوزه تاکید کرد.

بازدید وزیر بهداشت از مراکز آموزشی درمانی شهر های ایرانشهر و سراوان
دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان، با بیان اینکه مردم مشتاق توجه و احترام هستند، اظهارکرد:یکی از مصیبت‌هایی که در جمهوری اسلامی توسط گروهک های منافق ایجاد شد، فاصله بین مردم و مسئولین است که امروز به یک مدل تبدیل شده است. باید با مردم ارتباط متفاوتی داشته باشیم و هیچ فاصله‌ای بین ما و مردم وجود نداشته باشد. انها باید احساس کنند دیده می‌شوند و به رنج آنها توجه می‌شود.

هاشمی تصریح کرد:سهم ریالی ما از بازار به عنوان دولت سه درصد و از نظر خدمات هفتت درصد است، درحالی که ارایه 93 درصد از خدمات دهان و دندان بر عهده بخش خصوصی است. حضور دولت به عنوان ارائه کننده خدمت برای بهبود این بخش ضروری است.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح ارتقای سلامت دهان در مقطع ابتدایی و ادامه آن در پایه‌های بالاتر، ادامه داد:باید برای خروجی موثرتر، عزم و باوری جدی در بین روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شود.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه حدود 24 درصد پرداخت مردم در حوزه سلامت، درحوزه دندانپزشکی است، آن را بستری مناسب برای ارائه خدمت عنوان کرد و افزود:فقیرترین مردم برای هیچ خدمتی مراجعه نمی‌کنند. کسانی که برای ارتزاق روزمره خود مشکل دارند، پولی برای خدمات دندانپزشکی ندارند.

وی همچنین بر لزوم ادامه بحث پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و ایجاد یک رویکرد موثر در حوزه آموزش این رشته تاکید کرد و گفت: دربخش بهداشت، گروه سنی شش تا 18 سال کمترین هزینه را می‌برد. ما باید با همراهی بیمه، پوشش بیمه‌ای تکمیلی ایجاد کنیم و هزینه خدمات درمانی این حوزه را با همراهی بیمه‌ها و مردم پوشش دهیم. خانواده‌ها هم باید بدانند ما می‌توانیم تمام دندان‌هایی که دچارمشکل هستند را درمان می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر فعالیت دو تا سه شیفته کلینیک‌های ویژه و جلب رضایتمندی دندانپزشکان، ادامه داد: باید مدت طرح دندانپزشکان را کاهش دهیم، چراکه بیشتر از دیگران دوره طرح را می‌گذرانند. باید علاوه بر آموزش، تلاش کنید نرخ ارایه خدمات در مجموع 50 درصد هزینه کلینیک‌ها باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به غیرفعال بودن بخشی زیادی از 4000 یونیت اختصاص داده شده به مراکز بهداشتی، ادامه داد:در مجموع 8500 یونیت دندانپزشکی داریم. حدود 35هزار یونیت نیز متعلق به بخش خصوصی است. باید 25 درصد سهم بازار را از این راه تامین کنیم و به جای ارزشگذاری نسبی، به ارائه خدمت ورود کنیم. روسای دانشگاه‌ها نیز همکاری کنند تا پایان سال این 8500 یونیت فعال شوند.

هاشمی در ادامه، در خصوص سهمیه بومی استان‌ها در جذب دانشجوی دندانپزشکی با تاکید بر لزوم استفاده مناسب از سهمیه بومی، گفت:روسای دانشگاه‌ها ازبحث سهمیه بومی نگذرند. این بزرگترین رانت است. کسانی از این سهمیه استفاده می‌کنند که به هیچ وجه دراین رشته قبول نمی‌شوند.

هاشمی خطاب به روسای دانشگاههای علوم پزشکی تهران نیز گفت:تهران تابلوی کار ما است و به دلایلی مثل مشکل در تامین فضای مناسب و .... فعالیت خوبی در آن نداریم. ولی در شهرستان ها حجم زیادی از کارها انجام می‌شود. خواهش می‌کنم امسال دراین حوزه قدم‌های موثرتری برداشته شود.

وی درپایان، با تاکید براین که طرحی مانند موبایل کلینیک که در حاشیه شهرها در حال انجام است، باید ادامه پیدا کند، در عین حال نسبت به ارائه خدمات نوین در زمینه پوشش بیمه تکمیلی خدمات این حوزه که قراراست با همکاری معاونت درمان و وزارت بهداشت انجام شود ابراز امیدواری کرد.

ايسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها