رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 166

رمزنگاری انتها به انتها در سرویس ایمیل یاهو

سایت خبری تحلیلی ساعت 24 - یاهو قصد دارد مانند گوگل با راه اندازی رمزنگاری انتها به انتها (end ۲ end) برای کاربران سرویس ایمیل، ارتباط کاربران را محرمانه نگه دارد.

رمزنگاری انتها به انتها در سرویس ایمیل یاهو
یاهو سال ۲۰۱۵ را تاریخی برای افزایش امنیت تمامی ارتباطات کاربران خود قرار داده است و این موضوع در کنفرانس هک کلاه سیاه ها ( Black Hat ) در لاس وگاس اعلام شد.یک عضو ارشد امنیتی یاهو گفت که از پاییز، رمزنگاری PGP را به کاربران خود ارائه خواهد داد.

این کار از طریق یک نسخه تغییر یافته از فناوری مورد استفاده گوگل برای امن سازی سرویس جی میل صورت می گیرد. این امکان از طریق یک پلاگین مرورگر فعال خواهد شد.

چند ماه پیش، گوگل نیز در مورد برنامه هایی برای ارائه یک افزونه مرورگر کروم اطلاع رسانی کرد که به کاربران اجازه می دهد ایمیل ها را رمزنگاری کنند. رمزنگاری یاهو با رمزنگاری گوگل سازگار خواهد بود.

۲ کاربر که این پلاگین را فعال کرده باشند می توانند برای یکدیگر ایمیل هایی با داده های رمز شده ارسال کنند که این داده ها به جز فرستنده و گیرنده قابل دسترسی نخواهند بود.

اگرچه سال ها است که رمز کردن ایمیل ممکن است، ولی این فناوری ورای قابلیت ها و امکانات اغلب مردم بوده است. این پلاگین ها سعی می کنند این فرآیند را تسهیل کند.

در این روش، عنوان ایمیل رمز نمی شود اما سایر قسمت های محتوای ایمیل رمز خواهد شد.

این چنین رمزنگاری بدین معناست که نه گوگل و نه یاهو قادر نخواهند بود برای نمایش تبلیغات مرتبط با ایمیل، محتوای آن را اسکن کند.

این شرکت همچنین برنامه های ایمیل موبایل خود برای دارندگان آیفون و آیپد نیز به روز رسانی کرده است.

برنامه موبایل این شرکت، رمزنگاری موجود در پلاگین مرورگر را اجرا خواهد کرد.

انتظار می رود که نسخه های اندروید برنامه ایمیل این شرکت نیز در هفته های آتی معرفی شود.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها