رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 183320

رئیس اداره امور بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بار مالی دیالیز ماهانه بیش از 6 میلیارد و 480 میلیون تومان

ساعت24- رئیس اداره امور بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بار هزینه های دیالیز بر سیستم درمان فارس ماهانه بیش از 6 میلیارد و 480 میلیون تومان است.

گردشگری سلامت
رئیس اداره امور بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بار هزینه های دیالیز بر سیستم درمان فارس ماهانه بیش از 6 میلیارد و 480 میلیون تومان است.

حدادی افزود: هر بیمار ماهانه 12 بار دیالیز میشود و با توجه به اینکه بیش از یک هزار و 800 دیالیزی در استان تحت پوشش خدمات درمانی هستند ماهانه بار زیادی را به حوزه درمانی وارد می کنند.
وی یادآور شد: به هزینه های سرسام آور که با توجه به رایگان بودن دیالیز به بخش درمان فارس وارد می شود، عوارض چشمی و تحت تاثیر قرارگرفتن زندگی این افراد به دلیل انجام 12 بار دیالیز در ماه و هزینه های معنوی را نیز باید اضافه کرد.
حدادی گفت: بیماریهای قلبی- عروقی، فشارخون و دیابت عمدهترین دلایل از کار افتادن کلیه است و این مشکلات اگر کنترل نشود باعث نارسایی کلیوی میگردد. پیشگیری از پیشرفت این بیماری ها می تواند مسایل موجود را کنترل کند که بیماری وارد فاز نارسایی کلیوی نشود.
رئیس اداره امور بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: آمار بیماران دیالیزی هشداردهنده است و به منظور پیشگیری از افزایش آن علاوه بر ورزش باید با رعایت رژیم غذایی و پرهیز از مصرف فست فودها، مردم خود نیز نسبت به حفظ سلامت کلیه ها حساس باشند.
افتتاح 30 بخش جدید دیالیز در فارس
حدادی در ادامه از افتتاح بیش از 30 بخش جدید دیالیز طی روزهای آینده در فارس خبر داد و گفت: راه اندازی هر تخت دیالیز بیش از 300 میلیون تومان هزینه نیاز دارد و سعی ما توسعه مراکز مربوطه در سراسر استان است.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اهمیت روش دیالیز صفاقی، یادآور شد: در حال حاضر حدود 150 نفر به این روش دیالیز میکنند و با توجه به مزیتهای موجود، این بیماران رضایت مطلوبی از این روش
دارند.
حدادی گفت: در سطح فارس 7 مرکز دیالیز صفاقی وجود دارد به طوری که 2 مورد در شیراز در درمانگاه امام رضا(ع) و درمانگاه انجمن بیماران کلیوی فارس و 5 مرکز در سطح شهرستانهای نورآباد، کازرون، فیروزآباد، مرودشت و سروستان مستقر است به طوری که امکانات مربوطه به صورت رایگان به درب منازل افراد ارسال می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها