رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 354731

طرز تهیه یخ در بهشت | نحوه تهیه یخ در بهشت ایتالیایی

یخ در بهشت یکی از ساده ترین خوارکی ها با دستور تهیه بسیار ساده و محبوب کودکان است که تهیه آن وقت زیادی از شما نمی گیرد در این مطلب نکات مهمی را در خصوص تهیه یخ در بهشت به شما ارائه دهیم.

یخ در بهشت
html>

طرز تهیه یخ در بهشت

مواد لازم:

آرد برنج : 100 گرم

پودر نشاسته : 150 گرم

شکر : 500 گرم

گلاب : نصف لیوان

شیر : یک لیتر

آب : یک لیتر

پودر پسته : کمی

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ماقوت زعفرانی

طرز تهیه یخ در بهشت


یک ظرف بردارید و پود نشاسته را در ان ریخته و در یک لیتر آب حل کنید . سپس در ظرف دیگری آرد برنج را در یک لیتر شیر ریخته و حل کنید. ( در صورت دلخواه میتوانید به جای یک لیتر آب از یک لیوان آب استفاده کنید و به جای یک لیتر شیر از یک و نیم لیتر شیر استفاده کنید تا مقدار شیر مصرفی بیشتر باشد) حالا نشاسته و آرد برنج حل شده را در یک ظرف ریخته و آن را روی حرارت قرار می دهیم . حرارت باید ملایم باشد و مواد را مرتب هم بزنید تا غلیظ شود و حالتی مثل فرنی بگیرد. توجه داشته باشید که مواد به خوبی باید هم زده بشوند تا از گوله گوله شدن مواد جلوگیری شود. صبر کنید تا مایع به خوبی جوش بیاد و غلیظ بشه . سپس شکر و گلاب را به آن اضافه کنید و شروع به هم زدن مواد کنید تا مایه به انقدری غلیظ شود که خط قاشق روی آن بماند.

حالا ظرفی بردارید و یخ در بهشت را در ان بریزید. و صبر کنید تا سرد شود و بعد ان را برش بزنید. برای تزئین ان هم میتوانید از پودر پسته استفاده کنید.
این نوع یخ در بهشت ایرانی یکی از دسر های بسیار خوشمزه است که در مجالس و حتی در سفره ی افطار هم میتوانید از ان استفاده کنید.

یخ در بهشت ایتالیایی :

یخ در بهشت ایتالیایی

مواد لازم برای تعداد 8 نفر:

شکر: یک پیمانه

آب: ¾ پیمانه

پوست پرتقال: یک قاشق غذاخوریپوست پرتقال رنده شده

لیمو ترش سبز: 1.5 قاشق چای خوری پوست رنده شده لیمو ترش سبز

لیمو ترش زرد: 2 قاشق چای خوری پوست رنده شده لیمو ترش زرد

آب پرتقال : 3/1 پیمانه

آب لیمو ترش زرد: 3 قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش سبز: 2 قاشق غذا خوری

توت فرنگی خرد شده: 4 پیمانه

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه دسر رومانف

طرز تهیه یخ در بهشت ایتالیایی

یک قابلمه متوسط بردارید و شکر، آب و پوست های رنده شده را به خوبی با هم مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت گاز بگذارید و صبر کنید تا بجوشد. سپس در قابلمه را بردارید و حرارت را کم کنید و بگذارید حدود 5 دقیقه بجوشد. ظرف را از روی حرارت بردارید و آن را خنک کنید. مواد را از صافی عبور دهید تا پوسته ها جدا شوند. حالا آب لیموها و پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید.

در کاسه غذاساز یا مخلوط کن نیمی از مخلوط آب میوه ها و نیمی از توت فرنگی ها را ریخته و تا وقتی که مایع یک دستی به دست بیاید با هم مخلوط کنید.( همچنین می توانید بعد از هم زدن اب میوه ها توت فرنگی را به ان اضافه کنید و کمی هم بزنید تا تکه هایی از توت فرنگی باقی بماند)

مواد را داخل ظرف مناسب بریزید. همین کار را با باقی مواد انجام دهید و به مدت 6 ساعت داخل فریزر بگذارید. پس از سه ساعت مواد را هم بزنید.

مواد را 20 الی 30 دقیقه قبل از سرو در دمای محیط قرار دهید تا کمی شل شده و حالت یخ در بهشت به خود بگیرد..

یخ در بهشت آلبالویی:

یخ در بهشت آلبالویی

مواد لازم:

آلبالو: یک کیلو گرم

شکر: 200 گرم

وانیل: 8/1 قاشق چای خوری

آب لیمو ترش تازه: 2 قاشق غذا خوری

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه گرانیتا هندوانه

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالویی:

ظرفی بردارید و شکر و آبلیمو ترش و آلبالو را در آن بریزید.ظرف را روی حرارت متوسط قرار داده و صبر کنید تا مواد بجوشند و شکر کاملا در مواد حل شودسپس حرارت را کم کرده و بگذارید تا 2 الی 3 دقیقه مواد بجوشند.حرارت را خاموش کنید و صبر کنید مواد خنک شوند.مواد را از صافی رد کنید و درون ظرف کم عمق فلزی بریزید.مواد را در فریزر قرار دهید و 3 الی 4 ساعت صبر کنید تا یخ بزنند.

حالا که مواد به خوبی یخ زده اند، آن را از فریزر خارج کنید و مواد را با هم مخلوط کنید و دوباره در فریزر قرار بدید. تا یخ ببندد.هنگام سرو آن را با قاشق بتراشید و در ظرف هایی که می خواهید در ان سرو کنید بریزید.برای تزئین هم میتوانید از برگ نعنای تازه استفاده کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت | نحوه تهیه یخ در بهشت ایتالیایی

طرز تهیه یخ در بهشت با برنج نیم دانه :

مواد لازم یخ در بهشت

برنج نیم دانه ایرانی یک پیمانه

نشاسته گندم یک پیمانه

شکر دو پیمانه

آب سرد ذو پیمانه

شیر چهار پیمانه

گلاب یک پیمانه

کره بیست گرم

با این مقدار مواد اولیه حدود سی برش لوزی شکل یخ در بهشت خواهید داشت

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک نشاسته ای

طرز تهیه :
برای تهیه یخ در بهشت با برنج نیم دانه در ابتدا ی کار برنج را خیس نمایید حتما دو ساعت قبل از تهیه دسر اینکار را انجام دهید . بعد کاسه ای را بردارید و نشاسته را در آن ریخته و آب سرد را اضافه نموده و ترکیب نمایید.

در این مرحله قابلمه مناسبی را بردارید و برنج و شیر و نشاسته را در آن بریزید و هم بزنید بعد گاز را روشن نموده و به صورت مداوم هم زنید تا به نقطه جوش برسد وقتی جوش آمد شکر را بیافزایید و همینطور هم بزنید تا ته نگیرد بعد کره را اضافه نموده و شعله گاز را کمتر نمایید وقتی به خوبی مایه غلیظ گردید در مرحله آخر گلاب را اضافه نموده و زیر قابلمه شعله پخش کن قرار دهید و صبر کنید تا مواد دم بکشد و برای این کار مدت زمان چهل دقیقه کافی است.اگر در زمانی که مواد می جوشد فکر کردید که مواد شل هستند مقداری پودر ژلاتین را به روش بن ماری آماده نمایید و به مواد بیافزایید البته چون مواد ما حاوی نشاسته است فکر نمی کنم چنین احساسی داشته باشید ولی اگر لازم دیدید اینکار را انجام دهید.

تا زمانی که مواد ما دم گردد یک سینی را بردارید و کف آن را چرب نمایید حالا مواد را در سینی بریزید و صاف نموده و پودر پسته را بر روی آن بریزید.

هنگامی که مایه سرد گردید سینی را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد مدت زمان اینکار چهار ساعت است بعد از گذشت این زمان سینی را از یخچال خارج نمایید و به صورت دلخواه تان برش دهید من به شکل لوزی اینکار را انجام دادم. می توانید اندازه برش را کوچک یا بزرگ به حسب سلیقه تان انجام دهید.

حالا دسر خوشمزه تان در ظرف سرو قرار دهید و تا زمان مصرف در یخچال بگذارید .امیدوارم که این دسر را تهیه نموده و از آن لذت ببرید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها