رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 387724

داستان سلبریتی هایی که از دام اعتیاد رها شدند+ تصاویر

ساعت 24- به ماجرای چهره های مشهوری می پردازیم که روزگاری گرفتار اعتیاد بودند اما با اراده ای قوی موفق شدند زندگی خود را تغییر دهند

5
بدون تردید اعتیاد به مواد مخدر یا الکل یکی از بدترین بلاهایی است که انسان می تواند بر سر خود بیاورد. اگرچه چهره های مشهور در ظاهر زندگی آسوده و بی دغدغه ای دارند اما حقیقت آن است که بسیاری از آن ها هم گرفتار این مسأله می شوند و در حقیقت ریسک بروز اعتیاد در آن ها به اندازه ی افراد عادی است.

آنجلینا جولی

«تقریبا هر مواد مخدری که وجود داشت را امتحان کردم. واقعا روزهای تاریکی بود.» باور کردنی نیست اما این ها صحبت های یکی از موفق ترین زنان دنیا است! زندگی آنجلینا جولی مملوء از اتفاقات تلخ است. او در دوره ای از زندگی اش با بی اشتهایی عصبی و افسردگی دست و پنجه نرم می کرد.

آنجلینا جولی
آنجلینا جولی

با این حال، او تا پیش از بازی در نقش اول فیلم «لارا کرافت» به طور کامل اعتیاد را ترک کرده بود. بعد از درخشش جولی در این فیلم، او تبدیل به بازیگر مشهوری شد، کودکی را به فرزند خواندگی پذیرفت، رابطه ی عاطفی اش با برد پیت آغاز شد و دوباره کودکی را به فرزند خواندگی پذیرفت. آنجلینا کسانی را وارد زندگی خود کرد که ارزش آن را داشتند به خاطر آن ها به زندگی ادامه دهد. او با این کار توانست بر اعتیاد خود غلبه کند.

رابرت داونی جونیور

رابرت جوانی کاریزماتیک و از خانواده ای هنرمند بود و همیشه در تقدیرش بود که آینده ی درخشانی داشته باشد، اما بعد از کسب شهرت، نتوانست از این امتحان سربلند بیرون بیاید و تا مدت ها درگیر عیاشی و اعتیاد به مواد مخدر شد. این بی پروایی ها نتیجه ای جز رسوایی، از دست دادن فرصت های بزرگ کاری در سینما و مشکلات جدی قانونی نداشت.

رابرت داونی جونیور
رابرت داونی جونیور

رابرت ۱۶ ماه به زندان رفت و تحت درمان اجباری قرار گرفت. او نزدیک به یک سال را در یک کلینیک سپری کرد و بعد از آن، تصمیمی جدی گرفت تا مواد مخدر را ترک کند. دوستان رابرت به او کمک کردند تا نقش های جدیدی بازی کند و واکنش منتقدان نسبت به بازگشت او مثبت بود. داونی جونیور بعد از بازی در فیلم «مردان آهنین» به چنان موفقیتی دست یافت که حالا دیگر شرط و شروط خودش را برای کار با فیلمسازان هالیوودی دارد.

ادل

ادل در ابتدای کارش، نگرانی زیادی در مورد موفقیتش در اجراهای صحنه ای اش داشت. او تصمیم گرفت با خوردن الکل قبل از اجراهایش، به نگرانی خود غلبه و شجاعت لازم را پیدا کند، اما این عادت به تدریج تبدیل به مشکلی بزرگ شد.

ادل در اینباره می گوید:
«یک بار آنقدر مست بودم که وقتی روی صحنه رفتم متن آهنگم را فراموش کردم. بدترین شب زندگی ام بود.»

 ادل
ادل

در سال ۲۰۰۹، ادل تصمیم گرفت این عادت را کنار بگذارد چون خماری بعد از آن روی صدایش تأثیر می گذاشت و باعث می شد روزهای کنسرتش خواب بماند. او بعد از عمل جراحی حنجره اش، مصرف الکل را کنار گذاشت و حالا سبک زندگی سالمی دارد.

آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز می گوید:
«وقتی جوان بودم فکر می کردم الکل کمک می کند آرامش پیدا کنم، احساس رهایی کنم و بنابراین بازیگر بهتری باشم. خیلی از همکارانم هم اینطور فکر می کنند. اما اشتباه می کنند.»

در سال ۱۹۶۴، هاپکینز کار در تئاتر ملی بریتانیا را شروع کرد، اما مدتی بعد در همان سال، به خاطر مست بودن اخراج شد. هاپکینز ۱۵ سال گرفتار این اعتیاد بود.

آنتونی هاپکینز
آنتونی هاپکینز

یک روز هاپکینز در حالی پشت فرمان ماشینش از خواب بیدار شد که اصلا نمی دانست کجاست و به خاطر نمی آورد چطور به آنجا رفته بود. هاپکینز می گوید: «وقتی مست می کردم گاهی اوقات پشت فرمان خوابم می برد. ممکن بود به یک ماشین بزنم یا یک عابر پیاده را زیر بگیرم.» بعد از این اتفاق، هاپکینز تصمیم گرفت الکل را کنار بگذارد.

آنتونی هاپکینز می گوید:
«الکل من را تا دم مرگ برد. اگر ترکش نکرده بودم حالا جایی در مکزیکو سیتی خوابیده بودم، در بهترین حالت، توی جوب و در بدترین حالت، مرده زیر کاکتوس ها.» حالا هاپکینز ۷۹ سال سن دارد و ۴۱ سال است که اعتیادش را ترک کرده، یعنی تقریبا نیمی از زندگی اش.

درو بریمور

درو بریمور بسیار کم سن بود که به شهرت رسید، اما غفلت خود و اطرافیانش باعث شد در ۱۳ سالگی به الکل اعتیاد پیدا کند. رسوایی ها، پرخاشگری ها و اوردوزهای متعدد در نهایت کار او را به ۸ ماه حضور در یک کلینیک توانبخشی کشاند.

درو بریمور
درو بریمور

بعد از ترک کلینیک، او شروع به نوشتن خاطرات تلخ زندگی اش کرد که شباهتی به خاطرات زندگی یک دختر نوجوان نداشت. بعد از آن بریمور به صورت پاره وقت به عنوان پیشخدمت و مدل مشغول به کار شد و همزمان برای ورود دوباره به هالیوود تلاش کرد. حالا او یک بازیگر پرطرفدار و صاحب یک استودیوی فیلمسازی است و دو دختر دارد.

وقتی از بریمور پرسیدند چه چیزی به او کمک کرد تسلیم افسردگی نشود، او گقت: «گاهی اوقات زندگی شما را به زانو در می آورد. اما مگر این حالت برای دعا کردن مناسب نیست؟!»

امینم

«سلام، من مارشال، یک معتاد هستم.» این جمله ای بود که امینم در یک فیلم مستند به زبان آورد. چند سال قبل، امینم چند ماده ی مخدر را باهم مصرف و اوردوز کرد. مداخله ی سریع پزشکی جان او را نجات داد.

امینم
امینم

چیزی که به او کمک کرد بالاخره خود را از چاه اعتیاد بیرون بکشد، حس مسئولیت در قبال دخترانش بود. حالا امینم یک پدر خوب است و به موسیقی اعتیاد روحی دارد.

دنیل رادکلیف

موفقیت مجموعه فیلم هری پاتر باعث شد رادکلیف از داشتن یک زندگی طبیعی محروم شود و همین مسأله او را به تدریج گرفتار افسردگی کرد. در زمان فیلمبرداری اپیزود آخر، دنیل اغلب مست سر صحنه حاضر می شد.

دنیل رادکلیف
دنیل رادکلیف

در سال ۲۰۱۵، رادکلیف اقرار کرد که زمانی به الکل اعتیاد داشت. او در اینباره می گوید: «وقتی مست می کردم تبدیل به آدم دیگری می شدم. گاهی اوقات در یک آپارتمان ناآشنا از خواب بیدار می شدم و یادم نمی آمد چطور به آنجا رفته بودم. دائما وضعیت روحی بدی داشتم و همین باعث می شد در خوردن الکل زیاده روی کنم. بعد یک روز رفتم پیاده روی که پنج ساعت طول کشید. در این مدت حتی یک بار هم میلی به الکل پیدا نکردم. آنجا بود که فهمیدم باید در هوای آزاد پیاده روی و ورزش کنم. حالا این کارها را هر روز انجام می دهم و اصلا مشروب نمی خورم.»

استینگ

حالا به سختی می توان باور کرد روزگاری استینگ به الکل و مواد توهم زا اعتیاد داشته، اما او حقیقتا در دوره ای از زندگی اش گرفتار این مسأله شده بود. شراب خواری دائمی استینگ حتی باعث شد همسر اولش او را ترک کند و فرزندان شان را با خود ببرد. بعد از آن، استینگ تصمیم گرفت زندگی جدیدی را شروع کند. طولی نکشید که آثار استینگ به موفقیت زیادی دست یافتند و آلبوم هایش فروش زیادی کردند. حالا استینگ همسری نمونه و پدر شش فرزند است.

التون جان

سر التون جان مصرف مواد مخدر را در دوران جوانی برای غلبه بر خجالتش شروع کرد اما به تدریج خانواده و دوستانش از او فاصله گرفتند. حتی مادرش در نهایت کشور را ترک کرد. بعد از آن در سال ۱۹۷۵، اوردوز مواد مخدر التون را تا دم مرگ برد. در سال ۱۹۹۰، جان تصمیم گرفت اعتیادش را ترک کند و یک دوره ی کامل درمان توانبخشی را سپری کرد.

التون جان
التون جان

حالا التون جان از جوانی از دست رفته اش می گوید:
«بخش زیادی از زندگی ام به هیچ گذشت چون به خاطر اعتیادم دائما در خودم فرو می رفتم.»

بریتنی اسپیرز

بریتنی اسپیرز بسیار کم سن بود که قدم در راه ستاره شدن گذاشت. او ابتدا در یک گروه کر آواز می خواند، سپس در برنامه های تلویزیونی شرکت کرد و در نهایت حرفه ی خوانندگی را به طور مستقل شروع کرد. ضبط سه آلبوم بسیار موفق ظرف سه سال، فشردگی برنامه های زندگی و کسب ثروت و شهرت، همگی کار بریتنی را به یک دوره مصرف مواد مخدر و الکل و رسوایی های خانوادگی کشاند. بریتنی از حق سرپرستی دو پسرش محروم شد و همین مسأله باعث تخریب روحی کامل او شد.

بریتنی اسپیرز
بریتنی اسپیرز

این پدر بریتنی بود که با تحت کنترل درآوردن تمام روابط دخترش، او را از لبه ی پرتگاه نجات داد. او روابط نادرست بریتنی را قطع کرد و حق قانونی او برای دیدار با فرزندانش را به او برگرداند. بریتنی با قرار گرفتن در کنار کسانی که به آن ها عشق می ورزد، به تدریج بهبود پیدا کرد.

اگرچه چیزی نمانده بود اسپیرز فرزندان، خانواده و کارش را از دست بدهد، اما در نهایت توانست اعتیادش را ترک کند و بازگشت موفقی به دنیای موسیقی داشته باشد.

ساموئل ال. جکسون

ساموئل از دوران جوانی به بازیگری علاقه داشت و برای تحصیل در این رشته به دانشگاه مورهاوس آتلانتا رفت. بعد از فارغ التحصیلی، او کارهایی جزئی در سینما، تئاتر و تلویزیون انجام داد که موفقیت چندانی برایش نداشت. اعتیاد ساموئل به الکل و مواد مخدر باعث شده بود کارگردان ها از کار با او امتناع کنند. در اواخر دهه ی ۱۹۸۰، جکسون در نهایت به یک مرکز توانبخشی رفت.

 ساموئل ال. جکسون
ساموئل ال. جکسون

طبق گفته های جکسون، سخت ترین لحظه ی زندگی اش زمانی بود که در مرکز توانبخشی در چشم های همسر و دخترش نگاه کرد و گفت: «سلام، من سم، یک معتاد هستم.»

بعد از اتمام دوره ی درمان، ساموئل تا جایی در کارش پیشرفت کرد که توانست در بیش از صد فیلم بدرخشد و جوایز معتبر زیادی دریافت کند. از همه مهم تر آنکه او تبدیل به همسر و پدری نمونه شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها