رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 388894

تاکید «پزشکیان» بر پشتیبانی از شرکت‌های دارویی در شرایط تحریم

ساعت24-نایب رییس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پشتیبانی و حمایت از شرکت‌های تولید کننده دارو جهت تامین نیازهای بیماران در شرایط تحریم تاکید کرد.

مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) که در مصلای تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره بدهی ۳۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به شرکت‌های تولید کننده دارو گفت: در همین رابطه جلسه‌ای با حضور رییس مجلس و کمیسیون بهداشت تشکیل شد و پیگیری‌هایی در حال انجام است. به هر حال ما با تحریم مواجه شده‌ایم و باید پاسخگوی نیازها باشیم. در این رابطه دستوراتی هم صادر شده و از سوی مقام معظم رهبری هم پیگیری می‌شود که ارز مورد نیاز داروسازها به آن‌ها اختصاص یابد و مشکل در حال حل شدن است.

وی اضافه کرد: ما در کشور حالت جنگ اقتصادی به خود نگرفته‌ایم و خیال می‌کنیم شرایط مثل گذشته است در حالی که باید به نیازهای حیاتی و واقعی اهمیت بدهیم نه اینکه ارز را به جایی که دل‌مان می‌خواهد اختصاص دهیم. داروسازها دو سال است این مشکل را دارند که پول‌شان را به آن‌ها پرداخت نمی‌کنند. الان شرایط بحرانی است و باید به آن‌ها پاسخ داد. ما باید کاری کنیم که این نیازهای اساسی و واقعی تامین شود در همین راستا شرکت‌های دارویی و تولید کنندگان دارو باید مورد پشتیبانی قرار گیرند تا نیاز کشور تامین شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره برچسب کنترل اصالت کالا نیز اظهار کرد: اگر بحث پزشک خانواده، ارجاع و دستورالعمل‌ها را درست پیاده کنیم، همه چیز درست پیش خواهد رفت. مشکل ما این است که قوانینی که وجود دارد را یا نمی‌توانیم اجرا کنیم یا مهارتش را نداریم و یا این قوانین به هر دلیلی اجرایی نمی‌شوند. روند اصلی این است که نیاز واقعی را از کف جامعه استخراج کنیم و پاسخگوی آن باشیم.

نایب رییس مجلس ادامه داد: جهت‌گیری ما به گونه‌ای است که هزینه‌بر است. در حالی که چه در تحریم و چه در غیر تحریم باید جلوی هزینه‌ها را بگیریم. در حال حاضر شکاف عمیقی بین پرداخت‌ها و درآمدها در گروه‌های مختلف از جمله در جامعه پزشکی، پرستاری و دندانپزشکی وجود دارد.

پزشکیان درباره طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: من ۵ سال پیش و قبل از اجرای این طرح گفتم این کار از نظر علمی شدنی نیست و امکان این وجود ندارد که کل اعتبار دولت را به این طرح بدهیم. کجای دنیا چنین کاری انجام شده است؟ متاسفانه خیال کردند ما می‌خواهیم برخورد سیاسی کنیم. غیر ممکن است ما راهی را که از نظر علمی غلط است بتوانیم طی کنیم. اگر جهت‌گیری اشتباه باشد حتی بهترین مدیر هم باشد به جایی می‌رسد که هدفش نبوده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها