رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 395269

پوتین: حادثه امروز در مرکز دانشگاهی کریمه یک جنایت است/ به زودی نتیجه تحقیقات اعلام میشود

ساعت24-رئیس‌جمهور روسیه حادثه امروز در مرکز دانشگاهی کریمه را که پیشتر تروریستی عنوان شده بود، یک جنایت خواند و اعلام کرد که به زودی نتیجه تحقیقات در خصوص این حادثه را به مردم این کشور گزارش خواهد کرد.

پوتین
laquo;ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود به حادثه امروز در دانشگاه کرچ در کریمه اشاره کرد و ضمن تأیید وقوع انفجار یک بسته انفجاری و تیراندازی در محل دانشکده پلی تکنیک کرچ به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای زخمی‌شدگان آرزوی بهبودی هر چه سریعتر کرد.

وی همچنین در ادامه تأکید کرد که دستور انجام تحقیقات کاملی در این خصوص را صادر کرده و گفت که نتایج این تحقیقات و همچنین انگیزه عاملان به زودی به مردم روسیه اعلام خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه سپس از حاضران در جلسه خواست تا به احترام قربانیان بایستند و چند لحظه سکوت اختیار کنند.

وی در ادامه به قرائت بیانیه مشترک با همتای روس خود پرداخت و تأکید کرد: «همکاری با مصر از اهمیت به سزایی برای برقراری ثبات در خاورمیانه برخوردار است».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «در دیداری که با همتای مصری خود داشتم به اشتراک یادداشت‌هایی درباره سوریه پرداخته و درباره اقدامات بیشتر و مشترک دو کشور در خصوص سوریه گفت‌وگو کردیم. ما توافق کردیم که اوضاع در ادلب سوریه باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد چرا که هنوز تعداد زیادی از نیروهای تروریستی در منطقه کاهش تنش هستند و البته عواملی از کشورهای همسایه نیز در این میان بر اوضاع منطقه‌ای اثرگذار است».

وی افزود: «ما شرکای خود را در جریان موارد اصلی توافق اخیر با ترکیه در خصوص ادلب و بحران سوریه قرار داده‌ایم. ما همچنین توافق کردیم تا همکاری و هماهنگی خود در خصوص تسریع فرایند سیاسی در سوریه افزایش دهیم. مایلم یادآوری کنم که دوستان مصری ما نقش مهمی در ترغیب معارضان سوری برای شرکت در کنگره مردمی سوچی در روسیه داشتند که نتایج قابل توجهی به دنبال داشت».

پوتین ادامه داد: «در حال حاضر هدف اصلی ما تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه و بررسی عملکرد آن در ژنو است. در ادامه انجام اقدامات جمعی به منظور احیای اقتصاد سوریه از اهمیت به سزایی برخوردار است تا در نهایت شرایط مناسبی برای بازگشت آوارگان سوری به خانه‌هایشان فراهم شود».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: «مصر و روسیه با همکاری یکدیگر تلاش خواهند کرد تا بر شکاف‌های سیاسی در لیبی غلبه کرده و حاکمیت ارضی و سیاسی در این کشور را در نهایت حفظ کنند».

وی افزود: «مصر و روسیه علاوه بر این از پیشبرد اصول مطرح قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص روند صلح خاورمیانه حمایت می‌کنند. ما همچنین بر ازسرگیری گفت‌وگوها میان دو طرف این نزاع بر سر وضعیت نهایی اورشلیم (قدس) اصرار داریم».

پوتین ادامه داد: «مصر در سال 2019 میلادی ریاست اتحادیه کشورهای آفریقایی را عهده‌دار خواهد شد. ما امیدواریم که کشور دوستان مصری ما و رئیس‌جمهور السیسی در این فرایند و تلاش موفق باشند. ما امیدواریم که این رویداد بتواند همکاری بیشتر و نزدیک تر ما با کشورهای آفریقایی را تسهیل کند».

رئیس‌جمهور روسیه در پایان اظهارات خود از رئیس‌جمهور مصر به دلیل انجام این سفر به روسیه و مذاکرات سازنده قدردانی کرد و گفت‌: «ما امروز به نتایج مثبتی رسیدیم که روابط میان دو کشور را بیش از پیش ارتقاء خواهد بخشید».

پس از پوتین، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر اظهارات خود را آغاز کرد و در ابتدا وقوع تراژدی امروز در دانشکده پلی‌تکنیک کرچ کریمه را به مردم روسیه و مقامات این کشور تسلیت گفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها