رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 395469

بازگشایی بازارچه سیف در مرز کردستان به کجا رسید؟

ساعت24-استاندار کردستان گفت: بازگشایی بازارچه سیف از وعده‌هایم به مردم سقز بوده و بر سر پیمان خود هستم.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در مراسم تقدیر و معارفه فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه با اشاره به عزم دولت برای بازگشایی بازارچه سیف اظهار کرد: برای بازگشایی سیف اعتبار در نظر گرفته و پیمانکار انتخاب شد و با مسئولان اقلیم کردستان در این رابطه نشست خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در استان کردستان، یکی از خواسته های به حق وقانونی مردم استان کردستان را تخصیص آب برشمرد و گفت: توسعه استان کردستان با آب، خاک و نیروی انسانی این استان اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری های صورت گرفته و تامین اعتبار انجام شده کنار گذر سقز به زودی زیر بار ترافیک رود و سال آینده فرودگاه سقز به بهره برداری برسد و پرواز در آن انجام شود.

وی از نیروهای نظامی و انتظامی خواست مبارزه با قاچاق از مرزها خصوصا قاچاق دام زنده و کالاهای اساسی را کاملا جدی رصد و با آن بدون تسامح برخورد کنند.

در ادامه این‌مراسم علی اکبر ورمقانی، فرماندار سابق سقز در مراسم معارفه فرماندار ویژه سقز اظهار کرد: انتخاب فرماندار کرد و اهل سنت حرکتی مناسب برای همدلی و همکاری بیشتر مردم و مسئولان خواهد بود. تکریم ارباب رجوع یکی از اولویت‌های کاریم بود و تمام تلاشم برای تحقق این امر بکار گرفتم.

وی گفت: با وجود کمبود بودجه، توسعه و گسترش نهادهای مدنی، تلاش برای توسعه فرهنگ و هنر، جذب سرمایه گذاری، اختصاص بیش از ۷۰ درصد بودجه و اعتبارت به بخش روستایی، توجه به توسعه کشاورزی، آبگیری سد چراغ ویس و بهره برداری از چند پروژه زیرساختی انجام شده است.

کامیل کریمیان، فرماندار جدید نیز تصریح کرد: انتصاب نیروهای بومی، جوان و اهل سنت برای مناصب مدیریتی از مطالبات مردم و جزو سیاست های دولت تدبیر و امید است.

کریمیان با بیان اینکه، سقز از بیکاری و آسیب های اجتماعی می‌نالد، تاکید کرد:با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت‌های شهرستان سقز و ظرفیت مرزی و جذب سرمایه گذاران و اتمام پروژه های نیمه تمام برای توسعه پایدار شهرستان تلاش خواهم کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها