رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396069

۳۰۰میلیون تومان حداقل تسهیلات مناسب مسکن برای زوجین

ساعت24- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تسهیلات مسکن باید برای یک زوج حداقل ۳۰۰ میلیون تومان باشد، زیرا تعیین این میزان وام می تواند در خرید مسکن راهگشا باشد.

وام مسکن
محمدرضا رضایی کوچی ، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات مسکن، گفت: در شرایط کنونی قیمت بازار مسکن در تمام نقاط کشور بسیار بالا رفته و مردم دیگر توان خرید خانه را ندارند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت،نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت برای رونق بخشی به بازار مسکن باید تسهیلات ارزان قیمت ارائه کند، اما امروز وام های ارائه شده متناسب با وضعیت قیمت ها در بازار مسکن نیست و این سیاست با توجه به بالا بودن قیمت مسکن، منجر به تولید مسکن نمی شود.

تسهیلات ارائه شده باید بخش قابل توجهی از هزینه مسکن را پوشش دهد
وی گفت: قطعا تسهیلات ارائه شده باید بخش قابل توجهی از هزینه مسکن را پوشش دهد، از طرف دیگر باید توان مردم برای بازپرداخت اقساط تسهیلات در نظر گرفته شود، این قطعا این رویکرد در افزایش قابل قبول وام مسکن و تعدیل کردن نحوه بازپرداخت وام می تواند زمینه را برای خانه دار کردن مردم به ویژه جوانان فراهم کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: رونق گرفتن بازار مسکن در اثر بهبود شرایط اعطای تسهیلات موجب افزایش اشتغال زایی در این حوزه به صورت مستقیم و غیر مستقیم می شود.


تسهیلات مسکن باید برای یک زوج حداقل 300 میلیون تومان باشد
رضایی کوچی با اعلام اینکه تسهیلات مسکن باید برای یک زوج حداقل 300 میلیون تومان باشد، تصریح کرد: در شرایط کنونی برای خرید یک خانه 50 متری به اعتباری حدود 400 میلیون تومان نیاز است، حال تعیین وام 300 میلیونی برای یک زوج می تواند در خرید مسکن راهگشا باشد، البته در این رابطه نحوه بازپرداخت اقساط وام نیز مورد توجه است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر به نظر من مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن باید از 12 سال به حداقل 20 سال افزایش یابد تا میزان فشار بر وام گیرندگان کاهش یابد.

اقتصاد آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها