رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 396124

انتقاد و اعتراض و ناراحتی بخش خصوصی از بدعهدی ریس بانک مرکزی

همتی بخش خصوصی را سرکار گذاشت

ساعت24-ده‌ها نفر از اعضای هیئت نمایندگان اتاق تهران که از سراسر کشور به اتاق ایران در پایتخت آمده بودند تا حرف‌های خود را از نزدیک و رودررو با رئیس جدید بانک مرکزی در میان بگذارند و از او چیز تازه‌ای بشنوند معطل ماندند و رئیس بانک مرکزی آن‌ها را سرکار گذاشت.

خبر
بر اساس گفته یکی از اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران همتی تنها 15 دقیقه قبل از شروع نشست از آمدن به اتاق استنکاف کرد و برخلاف وعده‌اش نزد بخش خصوصی نیامد. عضو هیئت‌رئیسه اتاق با ابراز ناراحتی بخش خصوصی از پیمان‌شکنی همتی به اعضای اتاق خبر داد برای حضور وی در اتاق از 20 روز پیش برنامه‌ریزی و توافق شده بود. بااین‌همه و حتی باوجوداینکه تا همین 30 دقیقه قبل از شروع برنامه حرفی از نیامدن به میان نیامده بود اما آقای همتی نیامد. ما این بدعهدی را مایه رنجش بخش خصوصی می‌دانیم و از اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی نیامد تا در این روزهای سخت با نمایندگان ده‌ها هزار فعال خصوصی رودررو شود انتقاد و گلایه داریم.

برخی از اعضای هیئت نمایندگان درحالی‌که از نیامدن همتی انتقاد داشتند خواستار معذرت‌خواهی وی شدند و از رسانه‌ها خواستند انتقاد آن‌ها را به شکل گسترده منتشر سازند. یک عضو هیئت نمایندگان گفت خیلی عجیب است که یک نفر در حد رئیس بانک مرکزی نمی‌تواند به برنامه‌ای که از 20 روز پیش برایش آماده‌شده بود زمان‌بندی دقیقی کند و من باور دارم او شاید از بیم انتقادها حاضر به آمدن نشد.

این روزها بخش خصوصی ایران درباره چند مسئله با دولت و بانک مرکزی اختلاف دارند و بارها این اختلاف دیدگاه را با دولت در میان گذاشته‌اند. تشکل‌های کارفرمایی بخش خصوصی به شکل‌های گوناگون خواستار واقعی و تک‌نرخی شدن ارز بوده و هستند که با بی‌اعتنایی دولت مواجه شده است. یکی دیگر از اختلاف‌های بخش خصوصی با بانک مرکزی اجبار صادرکنندگان به عرضه ارز حاصل از صادرات باقیمت دولتی و سلب اختیار از مالکیت ا بخش خصوصی بر دارایی ارزی خود است.. صادرکنندگان باور دارند دستور عمل بانک مرکزی دراین‌باره به کاهش تمایل صادرات منجر خواهد شد. آن‌ها می‌گویند برخی کالاها به‌صورت امانی صادر و در اختیار خریدار است تا به فروش برسد و پس فروش ارزبرمی گردد و این بیشتر از سه ماه وقت می‌برد. علاوه بر این بخش خصوصی باور دارد تخصیص ارز 4200 تومانی می‌تواند تهدیدهای قابل‌اعتنایی بر تولید بگذارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها