رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 398065

کانال ناپلئون برای جنگ با بریتانیا جاذبه گردشگری شد

ساعت 24-یک راه معروف برای دیدن شهر زیبای بروژ (0Bruges) در بلژیک سفر دریایی در طول بسیاری از کانال های شهر است

صنوبر2
dir="RTL">مرکز تاریخی شهر بوسیله کانال ها احاطه شده و همین به گردشگران این امکان را می دهد که در اطراف شهر گردش کنند و خانه های تاریخی و کلیساهای جذاب را ببینند . کانال شهر نیز ارزش دیدن دارند بخصوص ردیف درختان در بروژ در کانال Sluis یا کانال Damme.

کانال حدود 15 کیلومتر طول دارد و بروژ را کاملا به شهر مرزی هلند یعنی Sluis، وصل می کند . این کانال به دستور ناپلئون بناپارت حفر شد . به همین دلیل کانال ناپلئون نامیده می شود .

ناپلئون با حفر یک سری کانال در امتداد ساحل قصد داشت که ارتش فرانسه بتواند سریع انتقال پیدا کنند و همچنین انتقال تجهیزات سریع تر انجام شود تا بتواند به این ترتیب از مقابله با نیروی دریایی قوی تر بریتانیا دوری کند به دلیل فشار نیروی دریایی بریتانیا انجام این کار از طریق دریا غیرممکن بود قرار بود کانال بروژ به رودخانه Scheldt در هلند متصل شود اما به دلیل شکست ناپلئون در نبرد واترلو ، این کار هیچگاه انجام نشد .

مدت کوتاهی پس از آن پادشاه ویلیام دستور داد تا کانال Bruges- Sluisرا به اتمام برسانند اما تا سال 1850 تکمیل نشد . کانال Damme ، دو کانال Leopold و Schipdonk را قطع می کند که هر دو کانال در اواسط قرن نوزدهم به منظور کاهش آسیب پذیری شبکه کانال بلژیک برای مداخله هلند پس از استقلال بلژیک در سال 1830 ساخته شدند . کانال تا سال 1940 استفاده می شد تا اینکه نیروهای فرانسوی سیستم سیفون کانال را خراب کردند و به حمل و نقل دریایی کانال Damme پایان دادند .

امروزه در دو طرف کانال درختان صنوبر یکسان قرار گرفته است و شاید زیباترین کانال فلاندر(در بلژیک ) است .

نمای وسیعی از کانال مشهور Damme

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها