رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 410293

چرا نباید گول تبلیغات صداوسیما در کتاب‌های درسی را خورد؟

ساعت24-مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: اکثر کتاب‌های آموزشی که در صدا و سیما تبلیغ می‌شوند، از آموزش و پرورش مجوز ندارند.

محمد ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی درباره تبلیغات کتاب‌های آموزشی در صدا و سیما و برخی از تبلیغاتی که قبولی 100 درصد در مدارس تیزهوشان را نوید می دهند، اظهار کرد: متأسفانه بحث اختلال در امر آموزش و پرورش از همین جا ناشی می‌شود و مطلقا اینگونه تبلیغات را نه تنها می‌پذیریم بلکه محکوم می‌کنیم؛ دلیلش روشن است، زیرا یک جور دوپینگ کردن دانش‌آموزان است و چشم و همچشمی که در جامعه شرایطش وجود دارد.

وی توضیح داد: والدین دانش‌آموز می‌خواهند فرزندشان بهترین باشد و برای او هزینه می‌کنند و برخی از مؤسسات از این روحیه‌ای که اولیا دارند، سوءاستفاده کرده و واقعا یک تحمیلی بر دانش‌آموز است.

ناصری اضافه کرد:‌ تعداد مدارس تیزهوشان محدود است و ما تعدادی از بچه‌های پرکار و پرخوان را به زور در این رقابت وارد می‌کنیم که عمدتا شکست می‌خورند و این شکست برای دانش‌آموز مخرب است و در روحیه‌اش تأثیر منفی دارد، به همین دلیل این قبیل تبلیغات که معلوم است سودجویی است را اصلا تأیید نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چند درصد از کتاب‌های آموزشی که در صدا و سیما تبلیغ می‌شود مجوز دارند، گفت: فکر می‌کنم خیلی از این کتابها مجوز ندارند و دلیلش این است که آنها با مؤسسات پولدار وارد مذاکره می‌شوند و از آنها سفارش می‌گیرند و این در حالی است که ما هیچ ناشری را مطلقا تأیید نمی‌کنیم بلکه کتابها را تأیید می‌کنیم؛ یعنی ممکن است ما از یک ناشر کتاب داشته باشیم که تأیید کرده باشیم و در فهرستگان هم بیاوریم اما به معنی تأیید تمام کتابهای این ناشر نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها