رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 410688

راهکارهای ساده برای خلاصی از سردرد

ساعت24-رهایی از استرس و اتفاقاتی که باعث ایجاد سردرد در برخی افراد می شود، کار بسیار آسانی است. پس با ما همراه باشید تا با این راه حل ها آشنا شوید.

هیچ چیز مانند تیر کشیدن سر نمی تواند روز شما را خراب کند. در چنین موقعیتی می توان به جای استفاده از داروهای مسکن که عوارض جانبی دارند، از خود بدن کمک گرفت. در طب چینی سنتی برای کنترل دردها از طب سوزنی و طب فشاری (روشی مشابه طب سوزنی که در آن به جای سوزن از فشار انگشت ها استفاده می شود.) استفاده می شود و به نظر می رسد که امروزه نیز محققان به این روش روی آورده اند. کار این روش ها بدین گونه است که عصب های مشخصی را تحریک می کنند که بدن در جواب آن ها یک تاثیر فیزیولوژیکی مثل آزاد کردن اندورفین ها (مسکن های طبیعی خود بدن) را از خود نشان می دهد. از این روش می توان برای درمان سردرد استفاده کرد.
عامل اصلی سردرد هایی که معمولا در فرق سر خود احساس می کنید، استرس است. در این زمان ها انگشت وسط خود را روی بالاترین نقطه از سر خود فشار دهید و سعی کنید با آن دایره های کوچکی بکشید. سپس انگشت خود را به آرامی به سمت جمجمه و گوش های خود حرکت دهید.
برای سردردهایی که با درد چشم همراه هستند، با استفاده از انگشت اشاره خود بین ابروهای خود را برای یک دقیقه به آرامی فشار دهید تا پس از تکرار چندین بار این کار نتیجه آن را ببینید.
برای سردرد های سینوسی باید دو طرف بینی خود را با انگشت شصت و اشاره خود به آرامی فشار دهید و این کار را سه بار تکرار کنید تا از شر این نوع سردرد خلاص شوید.
نکته جالب این است که برای رهایی از سردردهای کلی باید انگشت شصت و اشاره دست چپ خود را به گونه ای باز کنید که به شکل L دربیایند و سپس محل تقاطع دو خط تشکیل شده را به آرامی مالش دهید تا اثری از سردرد شما باقی نماند.
زمانی که در شقیقه خود احساس درد می کنید، انگشت اشاره خود را دو طرف صورت خود قرار دهید و به آرامی مالش دهید. این کاری است که اکثر افراد به طور غریزی هنگام سردرد انجام می دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها