رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419087

هواشناسی: سرما فعلا ماندگار است

ساعت24 - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در شمال‌شرق و شرق کشور خبر داد.

هواشناسی
style="text-align:right">مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در شمال‌شرق و شرق کشور خبر داد.

احد وظیفه ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی کشور افزود: امروز جمعه (28 دی ماه) عمده فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق، سواحل دریای خزر و با شدت کمتر در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در قالب مناطق به صورت برف همراه با وزرش باد است، اظهار کرد: شدت بارش در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بارش باران رعد و برق، وزش باد شدید، خواهند داشت، تصریح کرد: این سامانه سبب کاهش دما، بین 8 تا 12 درجه در شمال شرق و شرق کشور خواهد شد.

وظیفه با اشاره به اینکه روز شنبه، بارش در شرق سواحل خزر، خراسان شمالی و به صورت پراکنده در دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشورخواهد بود، ادامه داد: روز یکشنبه این سامانه از سمت شمال شرق، از کشور خارج می‌شود.

به گفته وی هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ماندگار خواهد بود. روزهای جمعه تا یکشنبه مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین روز یکشنبه دریای عمان مواج و طولانی است و روز جمعه و شنبه نیز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق تداوم دارد که در جنوب شرق کشور با پدیده‌ی گرد و خاک همراه است. توده گرد و خاک تولید شده بر روی عراق در روز جمعه نیز در برخی از مناطق جنوب غرب، غرب و جنوب کشور به سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: هوای تهران، امروز (جمعه) نیمه ابری، همراه با وزش باد، در بعضی ساعات افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با بیشینه دمای 6 و منفی 3 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی‌ می‌شود. هوای پایتخت فردا نیز نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و با حداکثر دمای 6 و حداقل دمای منفی 4 درجه پیش‌بینی می‌شود.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها