رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420231

اردن سطح روابط دیپلماتیک با سوریه را ارتقا داد

ساعت24-در پی تصمیم برخی از کشورهای عربی برای گشودن سفارت در دمشق و ارتقای سطح روابط با سوریه، اردن نیز سطح نمایندگی دیپلماتیک خود را در این کشور ارتقا داد.

div>

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه اردن اعلام کرد که تصمیم گرفته است دیپلماتی را به عنوان کاردار در سفارتش در دمشق مستقر کند.

سفیان سلمان القضاة، سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد که این تصمیم همسو با موضع اردن از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ مبنی بر باز نگه داشتن سفارت خود در دمشق صورت گرفته است.

وی گفت که اردن از زمان آغاز بحران در سوریه برای دستیابی به راهکار سیاسی که سوری‌ها آن را بپذیرند و تمامیت سوریه را حفظ کند و امنیت و ثبات را به این کشور بازگرداند و شرایط را برای بازگشت داوطلبانه آوارگان فراهم کند، تلاش کرده است.

پیشتر، ایمن علوش، جانشین سفیر دمشق در امان در اواخر سال میلادی گذشته از اردن خواست تا کادر سفارت خود در سوریه را تکمیل کرده و سطح نمایندگی دیپلماتیک میان دو کشور را ارتقا دهد.

در پی این امر نیز درخواست‌هایی از سوی پارلمان اردن از وزیر خارجه این کشور برای ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک با سوریه مطرح شد.

در پی بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ روابط میان دمشق و امان به شدت متشنج شد و در سال ۲۰۱۴ مسئولان اردنی سفیر سوریه در امان را اخراج کردند، اما اخیراً و به ویژه بعد از گشودن گذرگاه نصیب در مرزهای اردن و سوریه پیشرفت چشمگیری در روابط دو کشور حاصل شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها