رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425671

رئیس جمهور مصر: صلح فلسطین و اسرائیل جایگزین ندارد

ساعت24-رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ، ضمن دعوت به همکاری بین‌المللی برای حل منازعات، تاکید کرد که صلح میان فلسطین و اسرائیل جایگزین دیگری ندارد.

laquo;عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر صبح شنبه اولین سخنرانی روز دوم نشست امنیتی مونیخ را ایراد و بر همکاری بین‌المللی برای حل بحران‌ها تأکید کرد.

السیسی با بیان اینکه کنفرانس مونیخ امسال در میان چالش‌ها و مخاطرات روزافزون و متعدد برگزار می‌شود خواستار تلاش بین‌المللی برای حل چالش‌های عصر کنونی شد که به گفته او رویارویی با آن از توان یک کشور فراتر است و افزود که مصر خواستار تشریک مساعی برای ریشه‌کنی تروریسم از منطقه است.

السیسی با اشاره به مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی، گفت: مصر تأکید می‌کند که عدم حل عادلانه و نهایی مسئله فلسطین، عاملی اصلی در عدم ثابت (منطقه) است... صلح فلسطین و اسرائیل جایگزینی ندارد.

رئیس جمهور مصر در خصوص مسئله آوارگان گفت، باید ریشه‌های بحران در نظر گرفته و برای کاهش رنج مردم تلاش شود بخصوص که بار این مسئله بر عهده کشورهای همسایه است.

در خصوص مسائل شمال آفریقا و روابط مصر با لیبی و دیگر کشورها، السیسی گفت که مصر از «برادران خود در لیبی و نهادهای نظامی آن» حمایت می‌کند.

رئیس جمهور مصر در بخش گفت‌وگو با کارشناسان به همراه همتای رومانیایی (کلاوس ورنر یوهانس) نیز حاضر شد و تأکید کرد که عدم ثبات در منطقه عربی (خاورمیانه) بر ثبات کشورهای غربی نیز تأثیرگذار خواهد بود... پدیده مهاجرت غیرقانونی که بر اروپا تاثیر گذاشت، علتش عدم ثبات در منطقه عربی بود.

السیسی با اشاره به شبکه‌های موجود در فضای مجازی، آن را یکی از وسائل انتشار فکر تروریستی دانست و گفت «من در سازمان ملل درخواست کردم که شبکه‌های اجتماعی کنترل شود تا برای انتشار افکار افراطی از آن استفاده نشود».

از زمانی که ما قدرت را در دست گرفته‌ایم، کسی از مصری مسلمان یا مسیحی صحبت نمی‌کند. اصلا نیست چنین چیزی... ما بزرگ‌ترین کاتدرائیه در مصر را برای مسیحیان راه‌اندازی کردیم که بزرگ‌ترین در خاورمیانه است و این کار در راستای اصلاحات سیاست‌های مسیحی و همزیستی مسالمت‌آمیز است. خیلی از کشورهای دنیا -متأسفانه- نفهمیده‌اند در چند سال گذشته در مصر چه اتفاقی رخ داد است».

السیسی مدعی شد، «30 میلیون مصری‌ حکومت دینی را رد می‌کنند که بر اساس افراطی‌گری است...

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها