رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426502

دستگیری بیش از 800 تن و انهدام 38 باند سرقت و قاچاق

ساعت24-رییس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از 700 نفر به اتهام جرایم مختلف در پایتخت خبرداد.

سردار حسین رحیمی در بیست و دومین مرحله از طرح رعد که پیش ازظهر امروز در مقر پلیس پیشگیری برگزار شد، اظهار کرد: بیست و دومین مرحله این طرح با همت و تلاش همکارانم در پلیس پیشگیری و کلانتری‌های تهران به مرحله اجرا گذاشته شد و در این مرحله از طرح حدود ۲۹۰ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد به عبارت دیگر همکارانم در ٢٩٠ نقطه حضور پیدا کردند و با شناسایی محل‌های آلوده به حضور سارقان و مالخران، ۶۸۷ سارق و مالخر را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲ هزار و ۵۱۶ قلم جنس مسروقه در این مرحله از طرح رعد کشف شد، گفت: امیدواریم بتوانیم این اموال را به سرعت به مردم تحویل دهیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۵۱ پرونده تشکیل و ۲۴ باند سرقت نیز تا این لحظه متلاشی شده است، گفت: ارزش اموال مکشوفه حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

به گفته وی، از جمع ۶۸۷ سارقی که تا به حال دستگیر شدند، ۳۴۵ نفر دارای سابقه متعدد از یک تا چند بار زندان هستند و ۳۴۲ نفر دیگر نیز جزو سارقانی هستند که برای اولین بار در کار سرقت وارد شده اند.

سردار رحیمی با اشاره به بحث مبارزه با کالای قاچاق نیز گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز ١٣٣ هزار انواع و اقسام کالای قاچاق کشف، ۵۵ قاچاقچی کالا دستگیر و هشت باند قاچاق کالا نیز منهدم شده است. ارزش این اموال مکشوفه بالغ بر چهار میلیارد تومان است.

وی در ادامه اظهار کرد: در این مرحله از طرح رعد پنج قبضه سلاح، ۴۶ قبضه سلاح سرد و حدود ۵۰ هزار عدد انواع و اقسام مواد محترقه کشف شد. همچنین ۱۲ نفر در حوزه حمل و استفاده از سلاح گرم و سرد به همراه وسایلشان دستگیر شدند.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به کشف اموال ضد فرهنگی نیز گفت: در حوزه اقلام ضد فرهنگی نیز با دستگیری ۶۰ نفر بیش از ۱۰ هزار سی دی مبتذل و مستهجن کشف شد.

وی همچنین گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شد که در مجموع ۳۲۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف و شش باند توزیع مواد مخدر نیز منهدم شد که این افراد خرده فروش بودند و در نقاط مختلف تهران اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند.‌

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها