رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 427236

توزیع نهال رایگان در ۱۲۰ بوستان شهر تهران

ساعت24-مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از توزیع نهال رایگان در ۱۲۰ بوستان فرامنطقه‌ای تهران همزمان با هفته درختکاری خبر داد.

علیمحمد مختاری در مراسم ساماندهی و احیای درختان کنار خیابان ولیعصر گفت: امسال ۲۰۰ هزار اصله درخت مثمر وغیر مثمر در منازل شهروندان کاشته شده است که بی‌تردید نقش به‌سزایی در تأمین سرانه فضای سبز شهروندان تهرانی دارد.

وی افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران سرانه فضای سبز شهروندان تهرانی در بخش درون شهری به ۱۶.۲۵ رسیده است و در بخش برون شهری نیز سرانه فضای سبز ۲۴ متری داریم البته توزیع عادلانه سرانه فضای سبز در تهران را دنبال می‌کنیم.

محتاری ادامه داد: در حال حاضر در برخی از مناطق همانند ۷، ۱۰، ۱۷ و ۱۸ با کمبود سرانه فضای سبز مواجه‌ هستیم بنابراین تلاش می‌کنیم در این مناطق با خرید باغات و احیای آن‌ها سرانه فضای سبز این مناطق را افزایش دهیم همچنین احداث پارک‌های محله‌ای برای افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران با اشاره به هرس ۸۰۰ هزار اصله درخت در کمربند سبز شهر تهران در هفته درختکاری سال جاری گفت: این درختان در ارتفاع ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ متر هرس خواهند شد و منابع آبی لازم برای آبیاری آن‌ها از محل پسآب‌های تصفیه شده است به شکلی که ۲ میلیون متر مکعب از منابع آبی با همکاری آب وفاضلاب تأمین می‌شود تا به این ترتیب با توجه به فرونشست‌های ایجاد شده از منابع آب‌های زیرزمینی کمتر استفاده کنیم.

وی در خصوص تعداد درختانی که در هفته درختکاری امسال کاشته می‌شوند،اظهارکرد: ۲ میلیون اصله در این هفته در تهران کاشته می‌شود و هر روز با یک وزارتخانه مراسم غرس نهال خواهیم داشت همچنین در ۱۲۰ بوستان فرامنطقه‌ای در هفته درخت کاری توزیع نهال رایگان انجام خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها