رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442680

دعوت معارضان سودانی به نافرمانی مدنی

ساعت 24 -ائتلاف معارضان سودانی در سایه تعلل شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی، خواستار نافرمانی مدنی در خارطوم و دیگر ایالت‌های این کشور شد.

ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) در سودان امروز شنبه اجرای نافرمانی مدنی در خارطوم و دیگر ایالت‌های سودان از روز پنجشنبه آینده را خواستار شد.

ائتلاف مذکور در بیانیه خود آورده است که روز پنجشنبه اجرای تبلیغات و دعوت به نافرمانی مدنی و آگاهی‌بخشی شهروندان آغاز خواهد شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این اقدام ائتلاف معارضان با هدف اعمال فشار بر شورای نظامی به منظور تحویل قدرت به دولت مدنی صورت می‌گیرد به خصوص اینکه مذاکرات شورای نظامی و معارضان به مدت ۷۲ ساعت به تعلیق درآمده بود که امروز زمان آن به پایان می‌رسد.

در همین ارتباط انجمن مستقل مشاغل نیز مخالفت خود با بهانه‌های شورای نظامی برای تعلیق مذاکرات را اعلام کرد.

از سوی دیگر جامعه جهانی روز جمعه (دیروز) خواستار ازسرگیری فوری مذاکرات بین شورای نظامی و رهبران معارضان شد.

«تیبور ناجی» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آفریقا در پایان نشست نمایندگان اتحادیه آفریقا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، انگلیس و نروژ به منظور بررسی تحولات سودان برگزار شد، خواستار ازسرگیری سریع مذاکرات در این کشور شد.

با وجود برگزاری چند دور جلسه بین شورای نظامی به ریاست «عبدالفتاح البرهان» و ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) اما هنوز توافقی بین دو طرف برای انتقال قدرت به دولت مدنی حاصل نشده است.

ائتلاف معارضان می‌گوید که رهبران شورای نظامی در برابر مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کنند و حال آنکه شورای نظامی، معارضان را به دوگانگی رفتار متهم می‌کند و مدعی است که آنها در اتاق مذاکرات یک حرف می‌زنند و در مقابل تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز حرف‌های دیگری می‌زنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها