رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442906

هجوم ملخ‌های بومی، مصری و مدیترانه‌ای به پردیس

ساعت 24- رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با توجه به ورود به ترسالی شاهد فوران پدیده هجوم ملخ و کرم های پروانه‌ای در شهرستان پردیس هستیم.

style="text-align: justify;">علی عابدی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص مشاهده تعداد زیادی ملخ توسط شهروندان شهرستان پردیس اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ استان کشور درگیر این پدیده هستند و پردیس به دلیل تغییر اقلیم ورود یه ترسال از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت: هر زمانی که ترسالی وجود داشته باشد ملخ‌ها و کرم‌هایی که تبدیل به پروانه می‌شوند طغیان می‌کنند که در پردیس و حومه آن پروانه‌ها و ملخ‌ها بسیار زیاد شده اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با بیان اینکه این پدیده نگران‌کننده نیست، بیان داشت: این میزان حشرات، با توجه پدیده ترسالی در شهرستان پردیس طبیعی است زیرا مقیاس ما بر اساس ترسالی است.

عابدی افزود: با توجه به نظرات کارشناسان اقداماتی برای میارزه با این آفات انجام‌شده است که در روستای تماشا و معدن‌های اطراف این روستا سمپاشی هایی صورت گرفته و مشخص‌شده این مناطق محل حضور و عبور ملخ‌ها در سطح شهرستان است، اما خوشبختانه در این مناطق شاهد کاهش این آفات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه همشهریان نگران این پدیده نباشند، خاطرنشان کرد: سه نوع ملخ مصری، بومی و مدیترانه‌ای در شهرستان پردیس دیده‌شده‌اند که برای مبارزه با این آفات اقدامات موثری انجام‌شده است و تقریباً این پدیده تحت کنترل است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها