رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443047

سخت گیری در مورد سفر شهروندان ترکیه به اروپا

ساعت24 -به تازگی در برخی از فرودگاه‌های آلمان از جمله در دوسلدورف حتی برای آن دسته از شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه سبز هستند سخت گیری‌هایی در نظر گرفته شده و برخی از آن‌ها را با نخستین پرواز به کشورشان باز گردانده‌اند و در مورد مسائلی همچون بیمه٬ طول مدت اقامت و توانایی در تامین هزینه‌های فردی در سفر به اروپا از آن‌ها بازخواست شده است.

در حالی که مقامات ترکیه انتظار دارند که قانون ویزای شینگن برای شهروندان این کشور اجرا شود، اما کشور‌های اروپایی سخت گیری بیشتری در مورد سفر شهروندان ترکیه اعمال می‌کنند.

به گزارش دویچه وله، در ماه‌های اخیر مقامات ترکیه بار‌ها اعلام کرده‌اند که به زودی مراحل قانونی عدم نیاز به ویزا برای سفر شهروندان ترکیه به کشور‌های اتحادیه اروپا فراهم خواهد شد، اما کشور‌های اروپایی در مورد سفر شهروندان ترکیه سختگیری بیشتری به خرج می‌دهند.

به تازگی در برخی از فرودگاه‌های آلمان از جمله در دوسلدورف حتی برای آن دسته از شهروندان ترکیه که دارای گذرنامه سبز هستند سخت گیری‌هایی در نظر گرفته شده و برخی از آن‌ها را با نخستین پرواز به کشورشان باز گردانده‌اند و در مورد مسائلی همچون بیمه٬ طول مدت اقامت و توانایی در تامین هزینه‌های فردی در سفر به اروپا از آن‌ها بازخواست شده است.

بر اساس قوانین ترکیه درصد قابل توجهی از کارمندان و مدیران عالی‌رتبه دولتی و همچنین اساتید دانشگاه٬ دارای گذرنامه سبز هستند و در سفر به کشور‌های مختلف در مورد آن‌ها سخت‌گیری به خرج داده نمی‌شود، اما کشور آلمان و برخی کشور‌های اروپایی دیگر اعلام کرده‌اند که اگر شهروندان ترکیه دارای گذرنامه سبز صرفاً برای مقاصد و اهداف شخصی به اروپا سفر کنند٬ در مورد آن‌ها سخت گیری‌های بیشتری به خرج داده خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها