رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443161

همکاری دارویی ایران و سوئیس با ایجاد کانال مالی

ساعت 24- وزیر بهداشت، گفت: راه اندازی کانال مالی بین ایران و سوئیس، سبب تداوم همکاری های خوب دو کشور می شود.

style="text-align:justify"> سعید نمکی، در سفر به ژنو و حضور در هفتاد و دومین نشست مجمع جهانی سلامت، در دیدار با وزیر بهداشت کشور سوئیس در حاشیه این نشست، ضمن قدردانی از دولت و ملت سوئیس بابت کمک‌های بشردوستانه به سیل زدگان کشورمان، اظهار کرد: از حسن نظر وزیر بهداشت سوئیس کمال تشکر را دارم، چراکه اولین ملاقات ایشان در این اجلاس، با هیأت ایرانی مدعو، برگزار شد.

وی با اشاره به دستاوردهای وزارت بهداشت کشورمان برای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، تصریح کرد: شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور را بیماری‌های غیر واگیر، فشار خون و ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی تشکیل می‌دهد که در این راستا، از روز گذشته کمپین ملی فشار خون را در سراسر کشور آغاز کرده‌ایم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار، در خصوص تحریم‌های یک جانبه آمریکا، بیان کرد: ایران به تمامی تعهدات خود پایبند بوده و امیدوارم اروپا همانند گذشته، به روند همکاری با کشورمان تداوم بخشد.

نمکی در ادامه، از فعالیت کمیسیون مشترک در کشور ابراز خرسندی کرد و در خصوص شرکت ایران در کمیسیون مشترک در اواسط سال جاری، برای ارتقای سطح روابط، ابراز امیدواری کرد.

وزیر بهداشت افزود: با برگزاری کمیسیون مشترک، مسیر راه اندازی کانال ویژه برای همکاری در زمینه تولید و واردات دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوئیس گشوده شده و همکاری‌ها توسعه پیدا خواهد کرد.

نمکی با اشاره به بخش‌هایی از سخنرانی وزیر بهداشت سوئیس مبنی بر کاهش ظلم و خشونت و گام برداشتن در جهت ارتقای صلح جهانی، گفت: باید مراقب باشیم تا فشارها به مردم، سبب کاهش شاخص‌های سلامت نشود.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از نگاه انسان دوستانه وزیر بهداشت سوئیس، از وی برای سفر به ایران و بازدید از دستاوردهای بخش سلامت کشورمان دعوت کرده و در ادامه نیز سابقه همکاری‌های خوب کشور سوئیس با ایران در زمینه دارو را یادآور شد.

در ادامه این دیدار، «آلن برسه» وزیر بهداشت کشور سوئیس نیز گفت: ملاقات سال گذشته با دکتر روحانی مایه افتخار بنده بود و روابط بین دو کشور بسیار خوب و دوستانه است.

وی ضمن قدردانی از توافقات بین دو کشور، تصریح کرد: در شرایط فعلی که فشارهایی به ایران وارد شده، باید بررسی شود که تا چه میزانی می‌توان این همکاری‌ها را گسترش داد.

آلن برسه افزود: ما از تجربیات ایران برای مبارزه با مواد مخدر استفاده می‌کنیم.

وی همچنین، از ایران خواست تا به کمیته‌ای که به کشورهای آسیب پذیر منطقه آسیا در زمینه‌های بهداشتی، کمک می‌کند، ملحق شود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها