رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448757

گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور/ پیش‌بینی خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها

ساعت 24-مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ماندگاری توده هوای گرم در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز (۴ تیرماه) اهواز در گرم‌ترین زمان به ۴۹ درجه سانتیگراد می‌رسد و گرم‌ترین‌ مرکز استان در کل کشور است از سوی دیگر اردیبل با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان محسوب می‌شود.

هوا
احد وظیفه شرایط جوی کشور را پیش‌بینی کرد و گفت: با تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا (۴ و ۵ تیرماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با ماندگاری توده هوای گرم پیش‌بینی می‌شود.

او در ادامه گفت: بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ تیرماه) در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران و سمنان بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد و رعد و برق رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز و فردا (۵ و ۶ تیرماه)، وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات سبب خیزش گرد و خاک می‌شود، تاکید کرد: در همین مدت از اوایل شب تا صبح روز بعد وزش باد و احتمال گرد و خاک در جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان، شمال یزد، قم و جنوب استان تهران وجود دارد.

به گفته وظیفه، در بعدازظهر امروز (۴ تیرماه) با افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق وقوع گرد و خاک در جنوب استان‌های خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست.

او در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۵ تیرماه) آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز ۴۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت در روز پنجشنبه (۶ تیرماه) صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۷ و ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها