رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457284

ترامپ اقدامش علیه چین را به تعویق انداخت

ساعت 24-براساس گزارش جدید سی‌ان‌ان، تصمیم دونالد ترامپ برای تعویق تعرفه‌ها احتمالا از این نگرانی نشات گرفته است که اجرای چنین تعرفه‌هایی به کریسمس لطمه می‌زند.

ترامپ
منابع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند که مشاوران به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار دادند که اعمال تعرفه روی تمام کالاهای وارداتی از چین می‌تواند کریسمس را "خراب" کند.

به گزارش هیل،‌ این گزارش در واکنش به اعلام کاخ سفید مبنی بر تعویق اعلام تعرفه‌های خاص روی کالاهای چینی تا ۱۵ دسامبر منتشر شد. بدین ترتیب، اجرای تعرفه‌ کالاهایی مانند تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، کنسول‌های بازی، اسباب‌بازی‌های خاص، مانیتورهای کامپیوتر و آیتم‌های خاصی از کفش و پوشاک تا آن تاریخ به تعویق افتاده است.

بسیاری از این اقلام جزو خریدهای مردم آمریکا به مناسبت تعطیلات هستند که باعث رشد هزینه‌های مصرف‌کنندگان می‌شود. تقریبا ۷۰ درصد اقتصاد آمریکا حاصل هزینه مصرف‌کنندگان است و اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای سود سالانه خودشان را مدیون فروش‌ به مناسبت تعطیلات هستند. صاحبان کسب و کار هشدار داده بودند که اعمال تعرفه‌های جدید ممکن است به تعطیلی فروشگاه‌ها، افزایش قیمت‌ها و اخراج کارکنان پیش از تعطیلات شود.

کاخ سفید به سوالات پایگاه خبری هیل در رابطه با گزارش سی‌ان‌ان پاسخی نداد.

تشدید تنش‌های تجاری با چین نگرانی‌هایی را درباره اوضاع اقتصاد جهانی به وجود آورده است، آن هم در شرایطی که تحلیلگران اقتصادی بانک آمریکا، گلدمن ساکس و مودی درباره رشد تهدید رکود هشدار داده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها