رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462044

چگونگی دریافت وام 110 میلیونی مسکن در شهرهای بزرگ

ساعت24 -بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی به حساب های پس انداز مسکن جوانان که در سال 98 افتتاح می شوند، خبر داد.

وام مسکن
بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی به حساب های پس انداز مسکن جوانان که در سال 98 افتتاح می شوند، خبر داد.
به گزارش خراسان، بانک مسکن سقف تسهیلات پرداختی به حساب های مسکن جوانان را افزایش داد که بر این اساس، این ارقام از 91، 76 و 61 میلیون تومان در سال 97 برای تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها به 150، 110 و 84 میلیون تومان در پایان بازه پنج ساله رسیده است.


شرایط افتتاح حساب
برخلاف عنوان جوانان برای این تسهیلات، تمام افراد بالای 18 سال می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. همچنین قیم و ولی اطفال صغیر می توانند برای آنان این حساب را افتتاح کنند.
برای استفاده از این تسهیلات، متقاضیان باید حداقل پنج و حداکثر 15 سال از تاریخ افتتاح حساب منتظر بمانند. البته افتتاح حساب نیاز به تکمیل موجودی نیز دارد که این کار به صورت ماهانه، سالانه و یک جا امکان پذیر است. حداکثر تسهیلات در این نوع حساب بر اساس شهر افتتاح حساب، مبالغ واریزی، مدت زمان سپرده گذاری و شهر محل اخذ تسهیلات تعیین می شود.
به عنوان مثال اگر قصد دارید پنج ساله این تسهیلات را دریافت کنید و هم اینک ساکن شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، کرمانشاه و شیراز) هستید، می توانید یکی از سه راه زیر را برای تکمیل موجودی برای دریافت وام 110 میلیون تومانی انجام دهید:
* واریز مبلغ 11 میلیون تومان به صورت یک جا
* واریز سالانه و ماهانه مبالغ به حساب به صورت جدول شماره یک :بر این اساس می توان محاسبه کرد که در صورت تکمیل سالانه حساب، در مجموع حدود 20 میلیون و 496 هزار تومان و در صورت تکمیل ماهانه حساب، در مجموع حدود 22 میلیون و 908 هزار تومان باید به حساب واریز کنید.
البته حداقل موجودی حساب در هر سال که به تناسب، تسهیلات کمتری را نیز دریافت می کند، کمتر از این ارقام است. به عنوان مثال بازپرداخت ماهانه آن در سال اول، چیزی در حدود 50 هزار تومان خواهد بود.
بانک مسکن اعلام کرده است که این تسهیلات بین سال های پنج تا پانزدهم از افتتاح حساب با ارقام مختلف نیز قابل پرداخت است. بر این اساس مبلغ مورد نیاز برای تکمیل موجودی کمتر بوده و به عنوان مثال سقف تسهیلات اعطایی به تفکیک تهران، شهرهای بزرگ و دیگر شهرها در پایان سال ششم در حدود 160، 120 و 94 میلیون تومان است. در پایان سال پانزدهم نیز صاحبان این حساب ها می توانند به تفکیک مناطق جغرافیایی فوق، به ترتیب 250، 210 و 184 میلیون تومان دریافت کنند.
نرخ سود و بازپرداخت
نرخ سود تسهیلات حساب مسکن جوانان 9 درصد بوده و بازپرداخت آن به روش ساده حداکثر 20 سال و به روش پلکانی حداکثر 12 سال است. بازه زمانی 20 ساله بازپرداخت این تسهیلات بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی کشور به شمار می رود.
بر اساس داده های پایگاه اینترنتی بانک مسکن، با فرض دریافت سقف تسهیلات در پایان سال پنجم و نیز بازپرداخت 20 ساله، مبلغ، اقساط و سایر جزئیات این وام در مناطق مختلف به صورت جدول شماره دو خواهد بود.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها