رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465928

شرط عجیب زن جوان در ماجرای مرگ دردناک بهروز

ساعت 24-مرد جوان در کرج بر اثر برق گرفتکی و سقوط از داربست مرگ مغزی شد و همسرش برای اهدای اعضای بدن شوهرش شرط عجیبی داشت.

خبر
وقتی پزشکان بیمارستان مرگ مغزی مردجوان را که بر اثر سقوط از ارتفاع شش متری دچار حادثه شده بود خانواده اش رضایت دادند تا اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند اهدا شود اما به یک شرط.شرطی که همسر مردجوان گذاشت و درخواست کرد یک ساعت در کنار همسرش باشد و برای او آهنگ های مورد علاقه اش را پخش کند.

پنج شنبه 18 بود که مرد جوانی به نام بهروز نعمتی نژاد را به بیمارستان امام حسین(ع) کرج منتقل کردند.یکی از همکاران بهروز درباره حادثه ای که رخ داده بود به پزشکان گفت:کار ما نصب داربست فلزی است.امروز صبح به منطقه عباس آباد کرج رفتیم تا یک طاق نصرت برای مراسم اربعین درست کنیم .

ساعت حدود ده بود و ما سخت مشغول کار بودیم.میله های داربست را یکی پس از دیگری روی هم قرار می دادیم و می بستیم.در همین زمان بود که وقتی بهروز درحال بلند کردن یکی از میله ها بود ،سر میله به کابل برق فشار قوی نزدیک شد و جرقه وحشتناکی زد.همین اتفاق باعث شد بهروز از ارتفاع شش متری به زمین پرت شود.

معاینات اولیه پزشکان حاکی از وضعیت وخیم بیمار بود با این حال تلاش ها برای بازگرداندن مردجوان به زندگی ادامه داشت.این درحالی بود که خانواده بهروز خود را به بیمارستان رسانده بودند و با نگرانی چشم انتظار شنیدن خبر سلامتی او.

امید برادر بزرگتر بهروز از اتفاقاتی که در آن چند روز پشت سرگذاشتند اینطور می گوید: پزشکان بیمارستان گفتند ضربه ای که به سر برادرم وارد شده آنقدر شدید بوده که چند شریان اصلی مغزش را پاره کرده است.به همین خاطر باید هرچه سریعتر تحت عمل جراحی قرار بگیرد.با رضایت ما بهروز به اتاق عمل رفت و ما پشت در اتاق عمل چشم انتظار بودیم تا خبر سلامتی اش را بشنویم.

وی ادامه داد:پس از عمل ،بهروز را به ای سی یو منتقل کردند و پزشکان گفتند فقط باید دعا کنید شاید معجزه ای رخ بدهد و او دوباره سلامتی اش را به دست بیاورد.

یک روز از بستری شدن بهروز در بخش آی سی یو بیمارستان امام حسین(ع) که گذشت با رضایت خانواده اش او را به یک بیمارستان خصوصی منتقل کردند تا شاید درآنجا امید بیشتری برای نجات جان او پیدا شود اما حتی این تصمیم هم نتوانست سرنوشت مردجوان را تغییر دهد و پس از گذشت چهار روز مرگ مغزی بهروز اعلام کردند.

شرط عجیب همسر بهروز

امید برادر بهروز می گوید: من پرستار هستم به همین خاطر می دانم وقتی مرگ مغزی یک نفر اعلام شود یعنی به هیچ عنوان امیدی به بازگشت او به زندگی وجود ندارد.وقتی پزشکان از مرگ مغزی بهروز گفتندبه این فکر تا فرصت است اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: موضوع را با پدر ومادر و همسر برادرم درمیان گذاشتم.بدون شک تصمیم گیری در رابطه این موضوع کار خیلی سختی بود .پدر و مادرم رضایت دادند اما همسر برادرم یک شرط داشت.او گفت تنها به این شرط رضایت می دهد که اجازه بدهند یک ساعت درکنار همرش تنها بماند و آهنگ هایی برادرم دوست داشته را برایش پخش کند.

امید می گوید: برادرم و همسرش عاشق و دلباخته همدیگر بودند، از وقتی هم دخترشان به دنیا آمد عشقشان به همدیگر چند برابر شد. یک ساعت او را با بهروز تنها گذاشتیم ،کنارش دارز کشید،با او حرف زد،گریه کرد،آهنگ برایش پخش کرد.بعد از یک ساعت هم از بخش بیرون آمد و گفت بهروز از اینکه قرار است به چند نفر جان دوباره ای ببخشد خوشحال است.

هدیه بهروز به بیماران نیازمند

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره می گوید: با اعلام رضایت اولیای هماهنگی لازم جهت انتقال بیمار به بیمارستان سینا انجام شد.

وی در ادامه گفت: درجریان عمل پیوند کبد بیمار مرگ مغزی به یک بیمار نیازمند اهدا شد.

رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها