رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465932

"لاریجانی" با استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری مخالفت کند

ساعت 24-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از لحاظ حقوقی استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری معنا و مفهوم اداری و سازمانی ندارد لذا باید رئیس مجلس با استرداد آن مخالفت کند.

خبر
عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو یی، با اشاره به تقاضای دولت مبنی بر استرداد اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: استرداد این لایحه توهین به بازنشستگان، نیروهای انسانی و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس است که زمان زیادی را برای بررسی این لایحه صرف کرده‌اند تا به نتیجه برسد.

وی افزود: برای بررسی جزئیات لایحه مذکور کمیسیون مشترکی در مجلس تشکیل شده و اعضای کمیسیون در حدود یک سال و نیم، مفاد لایحه را بررسی کرده و دولت در زمانی که لایحه برای ارسال به جلسه علنی آماده شده نامه‌ای مبنی بر باز‌پس‌گیری این آن را به هیئت رئیسه مجلس ارسال کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: لایحه قانون خدمات کشوری بستر مناسبی برای رفع مشکلات اداری بازنشستگان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی مختلف فراهم می‌کند، بنابراین استرداد آن نباید صورت گیرد، چرا که معنی ندارد همه کارمندان در تمام وزارتخانه‌ها با مدارک تحصیلی مشابه فعالیت یکسانی انجام دهند اما دریافتی آنها یکسان نباشد و به طور قطع این یک تبعیض و بی‌عدالتی آشکار است.

گودرزی با بیان اینکه تصویب لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری یک جراحی بزرگ در نظام اداری و اقدامی در جهت سالم سازی دستگاه‌های اجرایی و مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی بین نیروهای انسانی است، ادامه داد: بنابراین رئیس مجلس شورای اسلامی باید با استرداد آن مخالفت کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با ابراز اینکه با تأکید بر اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس زمانی که کلیات یک لایحه در مجلس تصویب می‌شود، امکان استرداد از سوی دولت وجود ندارد، مگر اینکه نمایندگان در جلسه علنی به آن رأی مثبت دهند، افزود: از لحاظ حقوقی استرداد معنا و مفهوم اداری و سازمانی ندارد بنابراین آن چه که دولت تقاضا کرده موضوعیت ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: لازم است تا موضوع استرداد لایحه در جلسه هیئت رئیسه مجلس بررسی شود و نتیجه آن در جلسه علنی اعلام شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها