رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 466681

ترامپ: موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه حاصل شد

ساعت24-رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری درباره تحولات اخیر در شمال سوریه نوشت: «موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه حاصل و منطقه امن ایجاد شد».

laquo;دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر از توافق ترکیه و روسیه درباره شمال سوریه استقبال کرده بود، حالا در پیامی تازه از «موفقیت بزرگ» در مرز ترکیه و سوریه و ایجاد «منطقه امن» سخن گفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در دومین اظهارنظر خود پس از رایزنی‌های رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در «سوچی» و اعلام توافق مسکو و آنکارا درباره تحولات شمال سوریه، این بار بر حاصل شدن یک موفقیت بزرگ در مرز ترکیه و سوریه تاکید کرده است.

دونالد ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری نوشته بود: «به نظر می‌رسد خبرهای خوبی در ترکیه، سوریه و خاورمیانه دارد اتفاق می‌‌افتد. بعدا گزارش‌های بیشتری منتشر خواهد شد».

رئیس‌جمهور آمریکا عصر امروز چهارشنبه (به وقت تهران) بار دیگر پیامی توئیتری درباره تحولات شمال سوریه منتشر کرده و این بار نوشته است: «موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه حاصل شد. منطقه امن ایجاد شد. آتش‌بس سرپا مانده است و ماموریت جنگی (نیروهای آمریکایی) پایان یافته است».

وی با تاکید بر اینکه «کُردها در امنیت هستند و با ما خیلی خوب همکاری کرده‌اند»، افزود که اسرای زندانی داعش همچنان در جای امنی نگهداری شده و تحت نظر هستند.

این اظهارنظر تازه رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که به دنبال توافق ۱۰ بندی ترکیه و روسیه پس از رایزنی‌های رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین به منظور پایان دادن به عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه و عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از شرق رودخانه فرات، نظامیان روس امروز چهارشنبه روند گشت‌زنی در این مناطق را آغاز کرده‌اند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها