رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 469270

تولید محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد

امروزه تولید محتوا حرف اول را می زند. وب سایتی موفق است که بتواند خدمات تولید محتوای خوبی داشته باشد.

dir="RTL" style="text-align:right"> محمدرضا محمدی

کارشناس کسب و کار

امروزه تولید محتوا حرف اول را می زند. وب سایتی موفق است که بتواند خدمات تولید محتوای خوبی داشته باشد. هر چه قدر محتوای شما غنی تر و با کیفیت تر باشد به همان میزان موفقیت شما در جذب کاربر بیشتر خواهد بود.

شما برای این که در فروشگاه اینترنتی خود به فروش بیشتری برسید می توانید به یک شرکت تولید محتوا سفارش تولید محتوا بدهید. تولید محتوا به شما کمک می کند تا افراد بیشتری به سایت شما مراجعه کنند و فروش شما نیز افزایش پیدا کند. در این نوشته به برخی از نکات مهم در تولید محتوا اشاره می کنیم:

جملات کوتاه پاراگراف های کوتاه

نوشته ‎‎‌شما برای تولید محتوا باید کوتاه باشد. سعی کنید جملات شما کوتاه باشد. پاراگراف‌ها ی بلند نوشته شما را به متنی تبدیل می‌کند که خواندن آن بسیار دشوار می شود و نیاز به اسکرول کردن زیاد دارد. پاراگراف‌های طولانی متن به هیچ عنوان برای خواندن مناسب نیستند و تنها وظیفه‌ای که برعهده دارند ترساندن خوانندگانشان از رو به رو شدن با آن‌هاست.

جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه امکان خوانده شدن مطلب شما را بیشتر می کند. هر چه قدر با زبان ساده جملات کوتاهی بنویسید بیشتر خوانده و دیده می شوید.

از تصویر و ویدئو استفاده کنید

در تولید محتوا تاثیر ویدئو شگفت انگیز است. هر روز بر دامنه کاربران ویدئو در فضای مجازی اضافه می شود. سعی کنید در تولید محتوای متنی از ویدئو های کوتاه نیز استفاده کنید . مغز انسان تا ۶۰ هزار برابر تصاویر را بهتر به ذهن می سپارد تا متن. ۶۰ هزار بار بهتر از تصویر الهام می گیرد تا از یک متن. شما می توانید کلیه پیام های خود را به صورت تصویری ایجاد کنید و با نشان دادن آن تصویر به مخاطبان، کلیه حرف های خود را به آنها بزنید.

تعیین کاربران هدف

بی تردید هر مطلبی برای گروه خاصی از افراد نوشته می شود بنابراین همه مطالب را همه افراد نمی خوانند. شما قبل از نوشتن باید بدانید برای چه کسی می نویسید همچنین قبل از تولید هر محتوایی باید کاربران سایت خود و ویژگی و از همه مهم‌تر، نیاز آن‌ها را تعیین کنید. تعیین این نکات به شما چشم انداز مناسبی در تدوین استراتژی بازاریابی محتوای اختصاصی می‌دهد.

البته تولید محتوای اختصاصی برای کاربران کار ساده ای نیست. به هر حال کاربران با سلیقه‌های مختلف از وب‌سایت شما بازدید کرده و از این رو نمی‌توان همه آن‌ها را تحت پوشش قرار داد. برای همین است که شما در بخش مقالات یک سایت، انواع موضوعات متفاوت را مشاهده می‌کنید.

در تولید محتوای اختصاصی از چارچوب اصلی موضوع سایت خود خارج نشوید، یعنی اگر سایت شما فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر است، تمامی مطالب باید در تمامی حوزه لوازم التحریر نوشته شود.

از روی دست دیگران ننویسید

اگر می خواهید سایت شما پربازدید شود و امکان بهتری برای فروش فراهم شود حتمامطالب نو و دست اول در آن قرار دهید مطالب کپی شده به شدت موجب آزار کاربر خواهد شد و از طرف گوگل نیز به شما نمره منفی تعلق می گیرد.

مطالبی که تکراری باشد موجب اذیت خواننده می شود و خواننده به وب سایت شما اعتماد نمی کند اما وقتی هر بار به سایت شما سر می زند و مطالب نو و خوب دست اول می خواند میزان علاقه مندی و وفاداری او چندین برابر می شود.

خود شما نیز وقتی یک مطلب تکراری می خوانید یا می بیند اعتماد خود را به آن سایت از دست می دهید و احساس می کنید باید به سایت بهتری مراجعه کنید.

زبان ساده و شیرین فارسی

خیلی از کسانی که خودشان را نویسنده معرفی می کنند از نوشتن یک جمله ساده عاجزند. محتوایی که شما برای کاربران می نویسید باید بسیار ساده و روان باشد. ابهام و ایهام و استعاره مخصوص متن های ادبی است. نوشته شما باید عاری از هر گونه نارسایی زبانی باشد به گونه ای که با یک بار خواندن معنای مطلب را درک کند.

خوانندگان مطالب شما از طبقات مختلف اجتماعی و تحصیلی هستند. گاهی کسی که نوشته شما را می خواند شاید دیپلم هم نداشته باشد بنابراین ساده بودن نوشته شما می تواند مفهوم را آسان تر انتقال دهد. هر چه قدر ساده تر و روان تر بنویسید امکان خواندن نیز بیشتر می شود.

تولید محتوای با کیفیت

کاربران هر نوشته ای را نمی خوانند. نوشته شما باید چیزی به اطلاعات و دانش آنها اضافه کند.متنی بنویسید که خواننده پس از پایان خواندن احساس رضایت کند و بر میزان آگاهی او افزوده شود. از زمانی که الگوریتم گوگل پاندا به وجود آمد، وبسایت هایی که در حال تولید محتوایی غنی بودند، با رشد چشم گیر مواجه شدند و وبسایت هایی که از محتواهای کپی شده و بی ارزش استفاده می کردند، از سوی گوگل پنالتی شدند و به شدت در نتایج گوگل سقوط کردند.

عناوین جذاب انتخاب کنید

یکی از راه های موثر جذب مخاطب انتخاب تیترهای زیبا و جذاب است به صورتی که خواننده به محض دیدن تیتر برای خواندن آن وسوسه شود.این را بدانید که ۸۰ درصد از مردم عناوین شما را می خوانند اما تنها ۲۰ درصد از آنها محتوای شما را مطالعه می کنند و دقیقا به همین دلیل است که عنوان محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حتی اگر پس از انتشار مطلب در سایت ، بازدید کمی داشت می توانید عنوان را تغییر دهید و یک عنوان جذاب و زیبا برای آن انتخاب کنید تا نرخ کلیک آن بالا برود.

شرکت تولید محتوا سعی می کند با رعایت این نکات محتوایی تاثیرگذار تهیه کند تا هر روز بر میزان کاربران افزوده شود. محتوای خود را به کسانی بسپارید که توانایی و مهارت کافی در زمینه تولید محتوا دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها