رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472314

طوفان «کاموری»، 10 نفر را در فیلیپین قربانی کرد

ساعت24-طوفان سهمگین «کاموری» در حالی که به سمت دریای جنوب چین در حال حرکت است که 10 نفر را در فیلیپین قربانی کرد.

سازمان‌های مدیریت بلایای طبیعی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تلفات طوفان سهمگینی که استان‌های جنوبی پایتخت فیلیپین را درنوردید به ۱۰ نفر افزایش یافت.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، طوفان «کاموری» بعنوان بیستمین طوفانی که در سال جاری میلادی، فیلیپین را هدف قرار داده است، دوشنبه شب هفته جاری، این کشور را درنوردید و هزاران نفر از ساکنان این کشور را وادار به تخلیه خانه‌هایشان کرد.

گزارش‌ رسانه‌های محلی همچنین از لغو صدها پرواز در پی وقوع این طوفان خبر داد.

بر اساس این گزارش، پنج نفر در مرکز منطقه «بیکول» جان خود را از دست دادند که سه نفر از آنها غرق شدند. پنج نفر دیگر نیز در منطقه‌ای واقع در جنوب «مانیل» پایتخت فیلیپین جان خود را از دست دادند.

«مارک تیمبال» سخنگوی اداره مدیریت بحران فیلیپین اعلام کرد که حدود 345 هزار نفر همچنان در پناهگاه به سر می‌برند و منتظر مجوز مقامات برای بازگشت به خانه‌هایشان هستند.

تیمبال در ارتباط با خسارات ناشی از وقوع این طوفان گفت: «این طوفان، خسارات معمول طوفان‌های بزرگ همچون سقوط درختان، تخریب سقف خانه‌ها و برخی تأسیسات دولتی برجای گذاشته است».

وی توضیح داد که تخلیه اجباری خانه‌ها و آمادگی‌های مربوطه برای جلوگیری از افزایش تلفات انسانی صورت گرفته است.

طوفان سرعت بادهای پایدار طوفان کاموری به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کاهش یافته است و به سمت دریای جنوب چین در حرکت است و امشب، فیلیپین را ترک خواهد کرد.

سالانه به طور میانگین، ۲۰ طوفان و گردباد، مجمع‌الجزایر فیلیپین با هفت هزار جزیره را هدف قرار می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها