رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472572

تشریح رویکرد ایران در شرایط تحریم در جمع خبرنگاران روسی

ساعت24-سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: حفظ رویکرد استقلال و اقتدار در سیاست خارجی ایران و تکیه بر اقتصاد بومی و منابع داخلی از جمله رویکردهای ایران در شرایط تحریم است.

style="text-align:justify">مهدی سنایی در واپسین روزهای مأموریت شش ساله خود در روسیه به عنوان سفیر ایران در مسکو، در یک کنفرانس مطبوعاتی که در وزارت خارجه روسیه برگزار شد در پاسخ به سوالی در مورد تصمیم ایران جهت کاهش تعهدات برجامی‌اش گفت: در حال حاضر آمریکا به عنوان یک طرف این توافقنامه به صورت یک جانبه از آن خارج شده و علاوه بر اینکه به تعهدات خود پایبند نیست تحریم‌های گسترده ای را نیز علیه ایران اعمال کرده است.

سنایی با بیان اینکه آمریکا برجام را به صورت آشکارا نقض کرده است، افزود: از طرف دیگر اروپایی ها نیز به عنوان یک طرف دیگر این توافقنامه کم کاری می کنند، به نظر شما ایران در این شرایط باید چه رفتاری از خود نشان دهد؟

وی ادامه داد: به طور طبیعی تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی با توجه به شرایط ذکر شده قابل فهم است.

این دیپلمات ارشد ایرانی در مورد اعتراضات اخیر در ایران نیز، تصریح کرد : جمهوری اسلامی صدای معترضان را می شنود. صف معترضین از اغتشاشگران که مورد حمایت برخی از کشورها نیز هستند جدا است .

سنایی در همین راستا ادامه داد : نشانه های مختلفی وجود دارد که برخی از آشوب‌ها، تخریب‌ها و خشونت‌ها در جریان اعتراضات با سازماندهی و با کمک خارج از کشور صورت گرفته است .

سنایی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد راهبرد ایران در شرایط تحریم نیز تصریح کرد : در این شرایط حفظ رویکرد استقلال و اقتدار سیاست خارجی و همچنین تکیه بر اقتصاد بومی و منابع داخلی از جمله اولویت‌ها و رویکردهای مهم ایران است.

وی همچنین در این نشست به سوالات دیگری در مورد روابط دوجانبه ایران و روسیه و دیگر مسائل منطقه ای و بین المللی پاسخ داد و به تشریح دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در مورد این گونه مسائل پرداخت.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها