رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 472738

بهکیش این روزها را پیش بینی کرده بود

نبایدهایی برای اینکه جامعه در خشم فرو نرود

ساعت 24 -هفته نامه تجارت فردا در اشاره گفت وگوی خود با محمد مهدی بهکیش اقتصاددان نامدار ایرانی و هوادار اقتصاد رقابتی نوشته است ، این اقتصاددان در دوگفت وگوی قبلی با این نشریه درسال1396 با صراحت گفته بود اگر نرخ بیکاری جوانان افزایش یابد ابر چالش بیکاری میزان خشم جوانان بیکار و جوانانی که چشم انداز اینده را روشن نمی بینند را تبدیل به اعتراض خواهد کرد .

محمد مهدی بهکیش
an dir="RTL"> این رسانه نوشته است پیش بینی بهکیش را می توان دررخدادهای آبان 1398 دید. بهکیش در گفت وگوی تازه اش با این نشریه و دربخش نتیجه گیری سخنانش گفته است: "برای جلوگیری از بروز مجدد این گونه اتفاقات باید نوع نگاه به اداره کشوررا تغییر دادو برنامه ای قابل اجرا که بتواند رفاه برای جامعه فراهم کند تهیه و ارایه کرد، درغیر این صورت اتفاقات آبان ماه گذشته مکررخواهد شد. "

فرونرفتن در خشم و خرابی

بهکیش در این گفت وگو و درپاسخ به این پرسش که برای ماههای در پیش رو کدام نبایدهای اقتصادی و را توصیه می کنید جواب داده است " اگر بخواهیم آینده کشور را از درغلتیدن در خشم و خرابی نجات دهیم لازم است برخی کارها را نباید انجام دهیم که به نظرم عبارتند از:

یکم – باید حساب آنهایی که برای اعتراض مسالمت آمیز به میدان امدند را از حساب آنها که هدفشان خرابکاری بود را جداکنیم. عکس العمل خشن نسبت به گروه اول خشم نهفته در جامعه را افزایش می دهد . همه را به یک چوب نرانیم.

دوم – ابهام در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها محیط کسب و کار را غیر ممکن می کند و درنتیجه سرمایه گذاری انجام نمی شود یا به تعویق می افتد. حاصل این فرایند کاهش عرضه کالا و خدمات است که بیکاری را گسترده تر می کند . نباید اجازه داد برخی از مه آلود بودن فضا سود ببرند.

سوم - درجهان به هم پیوسته امروز هیچ فعالیت اقتصادی بدون ارتباط با بازارهای بین المللی به سرانجام نمی رسد. تولید داخل به هر قیمت به زیان جامعه خواهد بود . اجازه ندهیم برخی کالای بی کیفیت و گران خود را به جامعه تحمیل کنند.

چهارم – بزرگترین زیان تحریم ایران ان است که همه دست اندرکاران کسب وکار ما را در محیط بین الملل قانون گریز کرده است که متاسفانه به تدریج درداخل به عرفی ناهنجار تبدیل می شود. فساد یکی از محصولات قانون گریزی در جامعه است . باید از فرورفتن جامعه دراین باتلاق جلوگیری کرد. این اقتصاددان گفته است آنچه از رخدادهای اخیر می توان آموخت این است که کشور و نیازهای آن را باید شناخت وبرای برطرف کردن نیازها راه حل مناسب طراحی کرد. در ضمن باید توجه داشت جهان به سرعت در حال تغییر است و نمی توان جامعه را دریک فضای بسته مدیریت کرد. تعامل با جهان چهان ضروری است و بدون آن نمی توان منافع ملی را حفظ کرد. دنیا بازار بزرگی برای داد و ستد نه تنها کالا بلکه تعامل برای رشد و بالندگی در زمینه های اجتماعی و فرهنگی و البته اقتصادی و مهمتراز همه داد وستد تکنولوژی است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها