رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473227

بندهای طرح استیضاح ترامپ منتشر شد

ساعت 24-نمایندگان ارشد حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا بندهای طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را منتشر کردند.

style="text-align:justify"> به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «جرولد نادلر» رئیس دموکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار بندهای طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، وی را به «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در روند تحقیقات کنگره» متهم کرد.

رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا در یک نشست خبری درباره مفاد طرح استیضاح ترامپ گفت: «امروز در راستای انجام وظایفمان در قبال قانون اساسی و کشورمان، کمیته قضائی مجلس نمایندگان دو بند از طرح استیضاح را اعلام و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده را به ارتکاب جرم و تخطی از قانون متهم می‌کند.»

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه «جو بایدن» که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به «اوکراین گیت» یاد می‌شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «نانسی پلوسی» دموکرات روند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته‌های اطلاعاتی و قضائی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت را آغاز کردند.

هفته گذشته کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش مستند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را منتشر کرد.

در این گزارش که پس از دو ماه تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و با در نظر گرفتن اظهارات علنی و غیرعلنی شهود -از دیپلمات‌های آمریکایی در اوکراین و اتحادیه اروپا گرفته تا مقامات داخلی دولت ترامپ- تدوین شده، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «آدام شف» دونالد ترامپ را به سوء‌استفاده از قدرت علیه رقیب انتخاباتی خود و همچنین ایجاد اخلال در روند رسیدگی به پرونده متهم کرده است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها