رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473292

ظریف: طالبان باید بخشی از روند صلح باشد

ساعت24-" محمد جواد ظریف "وزیرامور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون افغانستان که سه شنبه شب منتشر شد، گفت: مداخله بیگانگان در گفت و گوهای صلح افغانستان برای تهران قابل قبول نیست.

ظریف افزود: صلح میان افغان‌ها است و دولت افغانستان باید مدیریت آن را در اختیار داشته باشد و طالبان نیز باید بخشی از این روند باشد.

تارنمای شبکه یک تلویزیون افغانستان نوشت: سخنان ظریف واکنشی بر تلاش‌های اخیر زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان است.

براساس این گزارش "طاهر قادری" سرپرست سفارت افغانستان در دهلی گفت: صلح تنها راه حل برای طالبان است و این گروه باید بدون قید و شرط به روند صلح افغانستان با دولت ملحق شود و از طریق روند سیاسی و دموکراتیک نظیر انتخابات، وارد حکومت‌داری در افغانستان شود.

این رسانه افغانستان ادامه داد: "سید اکبر آغا" عضو پیشین گروه طالبان امروز سه شنبه در همایشی در هرات، از آغاز مجدد گفت و گوهای صلح میان امریکا و طالبان در قطر حمایت کرده و خواهان برجسته شدن نقش ملت در روند گفت و گوهای صلح و آتش‌بس دائمی شد.


سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تلویزیون معلوم الحال ایران اینترنشنال مدعی مصاحبه اختصاصی با وزیر امور خارجه ایران است که این مصاحبه را به شدت تکذیب و پیگیری می‌کنیم.

سید عباس موسوی در این توییت افزود: دیروز در حاشیه نشست ویژه افغانستان در استانبول خبرنگار جوانی با نشان دادن کارت خبرنگاری خود برای تلویزیون یک افغانستان گفت وگوی کوتاهی با ظریف انجام داد.

وی تاکید کرد: الان تلویزیون معلوم الحال ایران اینترنشنال مدعی مصاحبه اختصاصی با وزیر امور خارجه ایران است که به شدت این ادعا را تکذیب و پیگیری می‌کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها