رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 483429

پیشنهاد واگذاری سهام دولتی با تخفیف تا 30 درصدی به مردم

ساعت24 - رئیس سازمان بورس، عرضه های اولیه و تداوم آن ها و افزایش سهام عرضه شده، کاهش کارمزد، مشوق مالیاتی و عرضه سهام دولتی با تخفیف ویژه را از جمله سیاست های تشویقی این سازمان برای جذب سرمایه ها به بورس دانست.

صف سهام
رئیس سازمان بورس، عرضه های اولیه و تداوم آن ها و افزایش سهام عرضه شده، کاهش کارمزد، مشوق مالیاتی و عرضه سهام دولتی با تخفیف ویژه را از جمله سیاست های تشویقی این سازمان برای جذب سرمایه ها به بورس دانست.

شاپور محمدی گفت: برای این که بازار بورس برای مردم جذابیت داشته باشد، عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌هایی که در بورس پذیرفته می‌شوند، همچنان ادامه می‌یابد. وی همچنین گفت که بورس تهران و فرابورس پیگیر هستند که شرکت‌هایی که عرضه اولیه دارند، سهام آزاد آن ها بیشتر شود تا مقدار بیشتری به متقاضیان برسد. وی ضمن اشاره به کاهش کارمزد معاملات به عنوان یک مشوق هم گفت که کارمزدها از یک درصد به 0.5درصد ارزش معاملات کاهش یافته است. رئیس سازمان بورس تأکید کرد: کسانی که به مدت بیشتری سهامداری می‌کنند و پایداری در بازار دارند، قطعاً سود می‌برند و ما برای آن ها مشوق‌های بیشتری مانند مشوق مالیاتی و مشوق کارمزدی درنظر می‌گیریم.محمدی همچنین درباره طرح راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بورسی موسوم به ای‌تی‌اف به عموم مردم گفت: براساس پیشنهادی که در لایحه بودجه سال آینده آمده است، دولت می‌خواهد سهام خود در شرکت‌های بزرگ را در داخل یک صندوق قابل معامله بورسی بیاورد و واحدهای آن را با تخفیف تا 30 درصد به عموم مردم عرضه کند؛ یعنی اگر این طرح تصویب شود، سال آینده عموم مردم ایران می‌توانند واحدهای صندوق قابل معامله بورسی را خریداری کنند. وی گفت: این تخفیف تا سقف خاصی در نظر گرفته می‌شود. به گزارش خراسان، قبلا سقف دو میلیون تومان برای هر نفر اعلام شده بود که هنوز نهایی نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها