رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 489434

قیمت نفت در سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۵۰ چقدر رشد می کند؟

ساعت 24-پیش بینی های صورت گرفته توسط سازمان انرژی آمریکا براساس حجم تقاضا در بازار و سیاست های نفتی کشورهای تولید کننده و صادر کننده نفت است.

بنابر آمار منتشر شده از سوی سازمان انرژی امریکا متوسط قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ بشکه ای ۴۳ دلار خواهد بود و این متوسط قیمت در سال ۲۰۲۱ به بشکه ای ۵۳ دلار خواهد رسید.

میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ بشکه ای ۶۴ دلار بوده است ولی با شیوع بیماری کرونا در سال ۲۰۲۰ و کاهش تقاضا برای نفت و همچنین عدم توافق روسیه و چین برای کاهش تولید نفت قیمت این طلای سیاه به مرز ۲۰ دلار رسید.

نفت وست تگزاس در ایالت متحده آمریکا تولید می شود و قیمت گذاری این گونه از نفت به دست آمریکا صورت می گیرد ولی نفت برنت از دریای شمال یعنی شمال غربی اروپا استخراج می شود و به طور جهانی قیمت گذاری می شود.

سازمان انرژی آمریکا پیش بینی کرده است که قیمت نفت وست تگزاس در سال ۲۰۲۰ به بشکه ای ۳۸ دلار خواهد رسید و قیمت این گونه از نفت تا سال ۲۰۲۱ به بشکه ای ۵۰ دلار خواهد رسید و این اتفاق در حالی میافتد که قیمت نفت وست تگزاس در سال ۲۰۱۵ تنها ۲ دلار بوده است.

قیمت نفت در گذشته دارای نوسانات فصلی بوده است به گونه ای که قیمت آن در فصل بهار به دلیل افزایش حجم تقاضا افزایش می یافته است چرا که مصرف بنزنین و فراورده های نفتی درماه های فصل بهار و تابستان به دلیل افزایش تقاضا سفر افزایش می یافته است.

اما امروز به دلیل نوسانات غیر منتطره بر بازار قیمت نفت بی ثبات است و این عوامل بی ثبات کننده قیمت نفت عبارتند از افزایش تولید نفت ایالت متحده آمریکا، کاهش چشمگیر تولیدات نفت اوپک، تقویت دلار و کاهش چشمگیر تقاضای نفت.

افزایش تولید نفت آمریکا به حدی رسیده است که این کشور در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۲.۴ میلیارد بشکه نفت تولید کرده است و برنامه افزایش تولید نفت آمریکا از سال ۱۹۴۸ توسط مقامات این کشور ریخته شده است که توانست آمریکا را در سال ۲۰۱۸ به جایگاه پنجم بزرگترین تولید کننده نفت جهان برساند.

سازمان انرژی آمریکا پیش بینی کرده است که قیمت نفت برنت تا سال ۲۰۲۵ به بشکه ای ۸۱ دلار خواهد رسید و در اثر افزایش تقاضا تا سال ۲۰۳۰ قیمت نفت برنت به بشکه ای ۹۲ دلار خواهد رسید و پیش بینی می شود که قیمت این گونه از نفت تا سال ۲۰۴۰ به بشکه ای ۱۰۵ دلار برسد و سازمان انرژی آمریکا پیش بینی کرده است که قیمت نفت برنت تا سال ۲۰۵۰ به بشکه ای ۱۰۷ دلار خواهد رسید.

امکان رسیدن نفت به بشکه ای ۲۰۰ دلار چقدر است؟

در سال ۲۰۰۸ قیمت نفت برنت به بشکه ای ۱۴۵ دلار رسید که تا کنون بالاترین رقمی بوده است که این طلای سیاه به خود دیده است و قیمت آن تا سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۴۰ دلار کاهش یافت و با این حال سازمان انرژی آمریکا پیش بینی می کند که قیمت نفت برنت میتواند به بشکه ای۲۷۰ دلار برسد و همه این پیش بینی ها در صورتی محقق خواهد شد که تقاضا برای نفت برنت به حجم دلخواه برسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها