رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 495350

جزئیات از سرگیری لیگ‌های فوتبال در کشورهای اروپایی

ساعت24 - پس از کنترل نسبی ویروس کرونا، مسئولان لیگ‌های فوتبال در کشورهای مختلف با رعایت پروتکل‌هایی تصمیم به از سرگیری رقابت‌ها گرفته اند. در این میان کشورهایی هم هستند که لیگ خود را تعطیل کرده اند و برخی کشورها هم در حال بررسی شرایط برای تصمیم گیری نهایی هستند.

پس از کنترل نسبی ویروس کرونا، مسئولان لیگ‌های فوتبال در کشور‌های مختلف با رعایت پروتکل‌هایی تصمیم به از سرگیری رقابت‌ها گرفته اند. در این میان کشور‌هایی هم هستند که لیگ خود را تعطیل کرده اند و برخی کشور‌ها هم در حال بررسی شرایط برای تصمیم گیری نهایی هستند.

لیگ برتر فوتبال در کشور‌های آلبانی (۳ ژوئن)، آلمان (۱۶ می)، اتریش (۲۹ می)، بلغارستان (بین ۵ تا ۱۲ ژوئن)، کرواسی (۳۰ می)، دانمارک (۲۸ می)، فنلاند (۱۷ ژوئن)، مجارستان (۲۳ می)، ایسلند (۱۳ ژوئن)، مونتنگرو (۱ ژوئن)، نروژ (۱۶ ژوئن)، لهستان (۲۹ می)، پرتغال (۴ ژوئن)، جمهوری چک (۲۳ می)، صربستان (۳۰ می)، ترکیه (۱۲ ژوئن) آغاز می‌شوند. به این ترتیب ۱۶ کشور اروپایی تاریخ رسمی از سرگیری لیگ خود را مشخص کرده اند.

به غیر از باشگاه‌های فوق برخی از کشور‌ها هم از تاریخ احتمالی شروع لیگ در کشورشان صحبت کرده اند. کشور‌های اسپانیا و ایتالیا که به ترتیب در رده‌های دوم و پنجم جدول مبتلایان به کرونا قرار گرفته اند تاریخ‌های احتمالی از سرگیری رقابت‌های لیگ را اعلام کرده اند.

سازمان لیگ ایتالیا تاریخ ۱۳ ژوئن را به عنوان تاریخ احتمالی از سرگیری رقابت‌های سری آ اعلام کرده است. وینچنزو اسپادافورا وزیر ورزش کشور ایتالیا در این زمینه اظهار کرده است: ما دوست داریم هرچه زود‌تر رقابت‌های سری آ از سر گرفته شود. البته تا مطمئن نشویم سلامتی بازیکنان به خطر نمی‌افتد، لیگ را شروع نمی‌کنیم.

شنیده‌ها حاکی از شروع رقابت‌های لالیگا (لیگ برتر اسپانیا) بین تاریخ ۱۲ تا ۱۹ ژوئن است. لیگ جزیره (لیگ برتر انگلیس) هم احتمالا از تاریخ ۱۲ ژوئن از سر گرفته می‌شود.

شمار مبتلایان در کشور‌های اسپانیا، ایتالیا و انگلستان روی هم رفته حدود ۷۳۰ هزار نفر است. این کشور‌ها با از سرگیری مجدد لیگ می‌توانند موج جدیدی از ابتلا به کرونا را در کشور خود ایجاد کنند. البته قوانین و پروتکل‌های خاصی برای از سرگیری بازی‌ها در نظر گرفته شده است تا خطر ابتلا بازیکنان به ویروس کرونا را تا حد ممکن کاهش دهد.

از کشور‌های دیگری هم خبر‌هایی مبنی بر تاریخ‌های احتمالی ازسرگیری رقابت‌ها شنیده می‌شود. تاریخ احتمالی از سرگیری لیگ فوتبال در کشور‌های اسلواکی (۶ ژوئن)، اسلوونی (۶ ژوئن)، یونان (۱۴ ژوئن)، لیتوانی (۳۰ می)، سوئد (۱۴ ژوئن)، سوئیس (۸ ژوئن) و اکراین (۳۰ می) اعلام شده است. به این ترتیب به احتمال قوی ۱۰ کشور دیگر هم رقابت‌های خود را از سر خواهند گرفت.

وضعیت از سرگیری لیگ‌های فوتبال در کشورهای اروپایی

در این میان کشور‌های بلژیک، فرانسه، هلند، لوکزامبورگ و جبل الطارق لیگ‌های فوتبال کشور خود را پایان یافته اعلام کردند. کشور‌های بلاروس و جزایر فارو هم بدون توجه به شیوع ویروس کرونا لیگ خود را با قدرت ادامه دادند.

به جز کشور‌های نام برده شده، باقی کشور‌های اروپایی در حال بررسی جوانب برای گرفتن تصمیم نهایی در رابطه با اعلام تاریخ ازسرگیری و یا اتمام لیگ خود هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها