رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496994

چرا اجرای طرح ترافیک مجددا به تعویق افتاد؟

ساعت24-مشاور شهردار به تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح ترافیک در تهران و علت بروز برخی ناهماهنگی‌ها در اعلام این مساله پرداخت.

غلامحسین محمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت اجرای طرح ترافیک در تهران به کجا می‌انجامد، گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران که تمامی ذینفعان شامل شهرداری تهران، پلیس فاتب و راهور، مسئولان وزارت کشور و حتی نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در آن حضور دارند، تصمیم بر این بود که طرح ترافیک از ۲۹ خردادماه امسال اجرایی شود، اما با تقاضای مسئولان وزارت بهداشت این کار با یک هفته تاخیر مواجه شد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح برای کاهش ترافیک در مناطق مرکزی تهران برنامه‌ریزی شده چراکه ترافیک در این مدت بسیار سنگین شده و حتی برخی مسیرها را تا حدودی مسدود کرده است.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: بر این اساس تصمیم قرار بود که طرح ترافیک از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر باشد و در دو ساعت پایانی هم زمانی برای خروج از محدوده طرح ترافیک وجود داشته باشد تا فاصله‌گذاری اجتماعی برای افرادی که اجبارا باید در مشاغل خود حاضر باشند و از ماشین شخصی استفاده می‌کنند، فراهم شود.

محمدی تصریح کرد: با این وجود بنا به تصمیم مسئولان وزارت بهداشت قرار بود این کار با یک هفته تاخیر از تاریخ ششم خردادماه اجرایی شود که مجددا درخواستی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد که این کار تا روز شنبه هفته آتی و برگزاری جلسه ستادعالی مقابله با کرونا به تعویق بیندازیم.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست، خاطرنشان کرد: بر اساس ما هم تا روز شنبه هفته آتی صبر می‌کنیم، اما نظرات کارشناسی خودمان را هم داریم مبنی بر اینکه اگر این طرح اجرا نشود، مشکلات ترافیکی بسیاری در مرکز شهر تهران خواهیم داشت.

محمدی به تشریح علت ایجاد مشکلات ترافیکی مناطق مرکزی شهر تهران در صورت اجرایی نشدن طرح ترافیک پرداخت و تصریح کرد: ما معتقدیم که با توجه به اینکه با بازگشایی همه اصناف روبه‌رو شده‌ایم و مدارس تا حدودی بازگشایی شده‌ و عملا زندگی به روال عادی خود بازگشته است؛ اگر این کار اجرایی نشود، قطعا شاهد قفل‌شدگی‌های جدی در مناطق مرکزی تهران خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت ناهماهنگی‌های صورت گرفته در اعلام آخرین وضعیت طرح ترافیک در تهران هم خاطرنشان کرد: به هرحال نظرشان تغییر کرد و با توجه به اینکه ستاد عالی مقابله با کرونا مسئول اجرایی این برنامه است، ما قائل به این هستیم که باید در سلامت مردم تهران دقت شود.

مشاور شهردار تهران با اشاره اقدامات شهرداری تهران برای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: با این وجود ما هم در نظراتمان جدی و پیگیر وضعیت سلامتی مردم تهران بوده و هستیم. شهرداری تهران اولین اقدامات را در خصوص مقابله با کرونا انجام داد و در نتیجه منتظریم که دوستان تصمیم بگیرند و در نهایت با همراهی و همکاری این کار را رو به جلو ببریم.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: ما نظر کارشناسی خودمان را به صراحت چندبار اعلام کردیم و تعیین تکلیف این مساله در روز شنبه هفته آتی انجام می‌شود.

گفتنی است علیرغم اینکه اجرای طرح ترافیک در تهران از امروز بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک قطعی شده بود اما با درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شهردار تهران این مساله به تعویق افتاد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها