رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 509835

جدیدترین کانالهای انتقال هوا در ایران فلکسیبل

رپورتاژ تبلیغی/ امروزه با توجه به گسترش ساخت و ساز ها و افزایش حجم بالای سیم های مصرفی نیاز به استفاده از کانال های فلکسیبل یا لوله فلکسی جهت محافظت، افزیش طول عمر، کاهش هزینه های جانبی و... مورد استفاده قرار می گیرد.

dir="RTL" style="text-align:justify">

همچنین در موتورخانه ها، کارگاه ها و سوله ها نیز کاربرد بسیاری دارند. کانال فلکسیبل و لوله فلکسی در انواع گوناگونی طراحی و تولید می شوند که هر کدام دارای فواید و مزایای گوناگونی برای مصرف کننده می باشند. که در ادامه هر کدام را به تفکیک توضیح می دهیم.

کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل نسل جدید کانال های هوا هستند که استفاده از آن ها در حال گسترش است. کانال های فلکسیبل برای تولید کانال های فلکسیبل باید از تکنولوژی های جدید در این زمینه استفاده می شود. این نوع کانال های هوارسان بهترین جایگزین برای کانال کشی ازجمله انواع دستگاه های داکت اسپلیت، کانال های قدیمی، و گالوانیزه، فلکسیبل های عایق دار، فن کویل ها، دریچه ها رابط به کانال ها، انشعاب اصلی و فرعی تهویه ها است.

مزایای کانال فلکسیبل

1- حمل و نقل و جابجایی آن آسان است.

2- مورد استفاده فراوانی دارد و در انواع هواسازها، ایرواشر و کولرهای آبی استفاده می شود.

3- سرعت بسیار بالا در نصب و اجرای کانال های فلکسیبل

4- قابلیت تولید و استفاده در ابعاد و سایزهای مختلف با توجه به فضا و محیط

5- به دلیل سطح دورانی و دایره ای شکل کانال فلکسیبل از هوادهی بالایی برخوردار است.

6- دارای عایق است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند

7- انعطاف پذیر است و به راحتی می توان در زوایا از آن استفاده کرد

8- توان تحمل دمای هوای -20 و +130 را دارد و می توان از آن در سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده کرد.

9- جنس بدنه از آلومینیوم است.

10- درون کانال دارای سطح صاف است که سبب که مانع ورود هر گونه گرد و غبار به داخل کانال می شود.

11- در برابر نور خورشید، نفوذ گرد و خاک و پارگی بسیار مقاوم است.

انواع کانال های فلکسیبل

کانال های فلکسیبل در انواع و مدل های مختلفی وجود دارند که هر کدام دارای مزایا و کاربردهای مختلفی هستند. در ادامه به چند مورد از کانال های فلکسیبل اشاره می کنیم:

1- کانال فلکسیبل خرطومی انتقال هوا یا داکت اسپلیت

2- کانال هوا یا کانال فلکسیبل با عایق پشم شیشه

3- کانال فلکسیبل برزنتی

4- کانال فلکسیبل آلومینومی ساده

5- کانال فلکسیبل خرطومی هوا کومبی یا کانال خرطومی کمبی

6- کانال فلکسیبل خرطومی هوا با عایق پلی استر در شاخه های 10 متری تولید

7- کانال های فلکسیبل یا لوله های فلکسیبل خرطومی با عایق الاستومری

8- کانال هوا فلکسیبل عایق دار الاستومریک در شاخه های 6 متری

کابرد کانال های فلکسیبل

کانال های فلکسیبل در انواع مختلف موجود هستند و مزایای بالایی دارند به همین دلیل کاربردهای بسیاری نیز دارند. برای مثال در بسیاری از ساختمان های مسکونی، تجاری، مجتمع ها، کارخانجات، باشگاه ها، پاساژها مورد استفاده قرار می گیرد. این کانال با توجه به حجم بالای تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی از کانال های فلکسیبل یا خرطومی استفاده می کنند. همچنین، با توجه به ویژگی های اجرایی پروژه ها و نوع کاربرد آن نصب و جایگزین می شوند.

لوله فلکسی

لوله فلکسی یا لوله فلکسیبل از نظر شکل ظاهری لوله خرطومی شکل است به همین جهت انعطاف بالایی دارد. در واقع لوله فلکسی همان کانال فلزی با سطح گرد و منعطف است و انواع و مدل های مختلفی دارد و در سال های اخیر به عنوان یکی از مصالح تاسیسات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. جنس آن بسته به نوع کاربردش متفاوت است، فلزی ساده، فلزی خرطومی، فلزی روکش دار، پلاستیکی، پلاستیکی روکش دار و شیلد دار، لوله فلکسیبل نسوز، تک پیچ و دو پیچ از جمله آنهاست. در ادامه پس از آشنایی با انواع آن، مهمترین کاربردهای آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

انواع لوله فلکسی

1- لوله فلکسی تابلویی که از مقاومت بالایی برخوردارند.

2- لوله فلکسی خرطومی نسوز که دمای 150 درجه ای را تحمل می کند.

3- لوله های فلکسی پلاستیکی روکش دار که به عنوان محافظ کابل های دوربین مورد استفاده قرار می گیرد.

4- لوله های بدون روکش پلاستیکی که در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های لوله های فلکسی

مهم ترین ویژگی که لوله فلکسی باید داشته باشد انعطاف پذیری و مقاومت بالای آن است. علاوه بر این لوله فلکسی خوب باید دارای ویژگی های زیر نیز باشد:

- در برابر ضربه، فشار و اصطکاک باید مقاوم و مستحکم باشد

- در برابر کشیدگی، خوردگی و پارگی نیز باید مقاوم باشد.

- در برابر تابش نور آفتاب، حرارت و دمای بالا مقاوم باشد.

- قابلیت تخلیه کردن بار الکتریکی داشته باشد که این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است که لوله فلکسی هم مانند کانال فلکسیبل سایز و ابعاد متفاوت (در سایزهای 11، 13، 16، 21،25، 29، 36، 42 و 48) دارد که بسته نوع کاربر آن سایز انتخاب می شود.

کاربردهای لوله های فلکسی

کارگاه ها، فضاهای صنعتی، سوله و موتورخانه ها از جمله محیط هایی هستند لوله فلکسی کاربرد بسیاری در آنها دارد. برای پوشش انواع کابل های الکتریکی، دوربین ها، کابل های برق و ... مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع از کابل ها محافظت می کند.

به این نکته توجه داشته باشید که نوع متریال های به کار رفته در ساخت و تولید لوله فلکسی اهمیت بالایی دارد. یعنی در عین حال که باید از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد باید از مقاومت بالایی هم داشته باشد. در هنگام سفارش محصول حتما به جنس و نوع لوله فلکسی توجه داشته باشید.

شرکت ایران فلکسیبل

شرکت ایران فلکسیبل بزرگترین خط تولید انواع کانل های فلکسیبل و لوله فلکسی در کشور مبتنی بر جدیدترین فناوری های روز دنیا را در اختیار دارد. این شرکت در سال 1387 با هدف بهینه سازی انرژی اقدام به راه اندازی بزرگترین خط تولید تمام اتوماتیک با حداکثر ظرفیت تولید عایق های صوتی، کانال فلکسیبل، عایق الاستومری و لوله فلکسی کرده است و تا کنون در تولید آنها پیشتاز بوده است. شرکت ایران فلکسیبل با به کارگیری استانداردهای لازم در ساخت و نصب انواع کانال های از پیش عایق شده، کانال های فلکسیل، عایق های الاستومریک حرارتی برودتی و عایق های صوتی در بین رقبای خود زبان زد است.

شرکت ایران فلکسیبل نماینده شرکت اس تی ای است و تمامی محصولات آن را به فروش می رساند و پروژه بزرگ در زمینه های مختلفی را در سطح کشور اجرا کرده است که به چند مورد از آن اشاره می کنیم: پروژه های بیمارستانی، فرودگاه ها، مراکز و مجتمع های اداری و تجاری، تفریحی و فرهنگی، دانشگاه ها، وزارت خانه و ... را در سطح کشور تأمین و انجام داده است که همگی آن ها از پروژه های عظیم، ملی و معتبر کشور بوده است.

در آخر لازم به ذکر است که محصولات شرکت ایران فلکسیبل تمامی گواهینامه های معتبر داخلی و خارجی از جمله آزمایشگاه همکار اداره استاندارد استان تهران، متالورژی رازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اخذ کرده است. گواهینامه ها و استانداردها نشان از کیفیت بالای محصولات می باشد.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها