رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514040

پیشنهاد مقتدی صدر در پی حملات به مراکز دیپلماتیک عراق

ساعت 24-«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در توییتی خواستار تشکیل کمیته تحقیق امنیتی و نظامی درباره حمله به هیات‌های خارجی و مراکز دیپلماتیک شد.

صدر روز جمعه با انتشار توییتی نوشت: با توجه به خطرناک بودن اوضاع امنیتی این اقدامان ناقض قانون است و اقتدار دولت را تهدید می کند.

وی ادامه داد: این اقدامات همچنین خطری مستقیم برای زندگی و سرنوشت ملت به شمار می‌رود، معتقدیم که تشکیل کمیته‌ای تحقیق امنیتی، نظامی و پارلمانی اقدامی ضروری است.

وی ادامه داد: این کمیته باید به فعالیت امنیتی ناقض قانون در حمله به هیات‌های دیپلماتیک و مقرهای رسمی خارجی ورود کند، حملاتی که وجهه عراق در محافل بین‌المللی را خدشه‌دار می‌کند.

صدر رهبر افزود: این کمیته باید نتایج تحقیقات را در زمان مشخص به اطلاع افکار عمومی برساند تا اقدام های قانونی و اجرایی لازم در این باره اتخاذ شود؛ در صورت محقق نشدن این اقدام، تقصیرها برای بازیابی اقتدار، اعمال حاکمیت و امنیت متوجه دولت خواهد بود.

رهبر جریان صدر جمعه گذشته نیز در توییتی نوشت که هدف گرفتن مکان های فرهنگی و دیپلماتیک را به صلاح نمی داند.

وی تاکید کرد که باید از راه سیاسی و از مسیر پارلمان برای پایان دادن به اشغالگری و جلوگیری از دخالت های خارجی وارد شد.

صدر ادامه داد: کسانی که این اقدام (حمله به مراکز دیپلماتیک) را انجام می دهند باید بدانند که‌ کشور و ملت عراق را در آستانه خطر جدی قرار داده اند.

در همین حال، ائتلاف الفتح به رهبری «هادی العامری» هم روز گذشته (پنجشنبه) در بیانیه ای حمله به مراکز دیپلماتیک در عراق را مردود دانست.

در هفته های اخیر حملات به مراکز و اهداف نیروهای نظامی بیگانه و مراکز دیپلماتیک آنها در عراق افزایش یافته است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها