رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 514467

تاثیر انتخابات امریکا بر قرعه کشی گرین کارت

رپورتاژ تبلیغی / امسال (سال 2020) که ثبت نام لاتاری 2022 گرین کارت امریکا با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مصادف شده است نگرانی های زیادی بین متقاضیان وجود دارد که آیا انتخابات بر ثبت نام و نحوه قرعه کشی تاثیر گذار خواهد بود. هر کدام از کاندیدا چه موضعی نسبت به لاتاری دارند و در صورت برنده شدن هر کدام، چه تصمیماتی برای لاتاری اتخاذ خواهد شد؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ سئوالاتی از این قبیل هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که مستحضر هستید لاتاری گرین کارت امریکا یک قرعه کشی است که هر ساله توسط اداره مهاجرت امریکا برگزار می شود و از میان متقاضیان واجد شرایطی که در آن ثبت نام کرده اند، بعد از طی کلیه مراحل لازم، در نهایت برای 55000 نفر ویزا صادر می شود. در واقع لاتاری فرصتی برای اتباع کشورهایی است که هرساله مهاجرت کمتری به امریکا دارند. لیست کشورهای مجاز هر سال توسط اداره مهاجرت امریکا اعلام می شود که خوشبختانه نام ایران همواره در بین کشورهای مجاز قرار می گیرد. لاتاری از آن نظر برای ایالات متحده اهمیت دارد که از طریق آن می تواند نیروی مستعد خارجی را جذب و به اقتصاد کشورش کمک نماید.

ترامپ از سال 2017 که در رأس کار قرار گرفت با بهانه ساده بودن نحوه مهاجرت از طریق لاتاری به دنبال حذف آن بود و اظهار داشت که با این قرعه کشی هر شخص با هر شرایطی از لحاظ سنی، مالی و تحصیلی امکان مهاجرت به امریکا را دارد در صورتی که می بایست تنها افراد مستعد و کارآمد به امریکا مهاجرت نایند تا بتوانند به اقتصاد امریکا کمک نمایند. اما از آن سال تاکنون با کلیه لابی گری هایی که شخص ترامپ و حزبش انجام دادند نتوانستند مجلس سنا و کنگره امریکا را مجبور به حذف لاتاری نمایند. زیرا اعضای مجلس سنا و کنگره ایالات متحده همواره لاتاری را به عنوان یکی از راه های پیشرفت امریکا دانسته و از آن حمایت کرده اند.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که انتخاب مجدد ترامپ، پیش بینی می شود تأثیر چندانی بر روند لاتاری نخواهد داشت زیرا همانطور که انتظار میرود باز هم با مخالفت کنگره رو به رو خواهد شد و طرح او برای حذف لاتاری در حد یک نظریه باقی خواهد ماند و اجرایی نخواهد شد.

در مقابل، دیگر کاندیدای ریاست جمهوری امریکا، جو بایدن به دنبال حفظ سیستم فعلی لاتاری است و در برنامه انتخاباتی خود، از لاتاری به عنوان لازمه ای که منجر به تقویت و پویایی سیستم مهاجرتی امریکا خواهد شد، نام برد.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2020، در برنامه انتخاباتی خود، با نقد موضع ترامپ نسبت به لاتاری و متهم کردن او به زیر سئوال بردن و کم ارزش جلوه دادن لاتاری افزود که در صورت برنده شدن در انتخابات با حفظ ارزش های بنیادی این قرعه کشی، شرایطی به وجود خواهد آورد که افراد از هر کشوری شانس این را داشته باشند که به امریکا مهاجرت کنند و از خدمات شهروندی امریکا برخوردار شوند.

بنابراین امسال نیز به مانند سالهای گذشته ثبت نام لاتاری بدون هیچ مشکلی و درست به مانند قبل انجام خواهد شد و افراد از سراسر دنیا، در صورت داشتن شرایط لازم میتوانند در ساده ترین راه مهاجرت به امریکا ثبت نام نمایند.

شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری بسیار ساده است به طوری که اکثر افراد از آن برخوردار هستند. اولین شرط آن است که شخص متقاضی متولد یکی از کشورهای مجاز به ثبت نام باشد که اکثر کشورهای دنیا (به استثنای کشورهای بنگلادش، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، السالوادور، گواتمالا، هائیتی، هندوستان، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، ویتنام و کشورهای متحده بریتانیا یعنی انگلستان، اسکاتلند، ولز به جز ایرلند شمالی) در زمره کشورهای مجاز قرار می گیرند. حال اگر شما متولد یکی از کشورهای مجاز نیستید اما همسر یا یکی از والدین شما در کشور مجازی متولد شده است، امکان ثبت نام دارید. دومین شرط برای ثبت نام مستقل این است که شما می بایست حداقل 18 سال سن داشته باشید. اما اگر کمتر از 18 سال دارید و علاقمند به ثبت نام هستید می توانید به عنوان زیر مجموعه والدینتان ثبت نام نمایید. لازم به ذکر است اگر در محدوده سنی 18 تا 21 سال هستید، می توانید هم به صورت مستقل و هم به صورت زیر مجموعه پدر و مادرتان ثبت نام نمایید در حالیکه افراد بالای 21 سال می بایست حتما به صورت مستقل ثبت نام نمایند. سومین شرط داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و یا 2 سال سابقه کار قابل استناد در طول 5 سال گذشته می باشد.

همانطور که اذعان دارید شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری ساده است اما نحوه ثبت نام و ثبت اطلاعات و رعایت

استانداردهای لازم بسیار اهمیت دارد. متاسفانه بارها مشاهده شده است که افراد به علت عدم آگاهی از قرعه کشی حذف و یا بعد از برنده شدن با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد. زیرا علی رغم سادگی کار و فراهم بودن شرایط ثبت نام، شما می بایست با رعایت استانداردهای لازم و بعد از قبولی با دانستن ممنوعیت های مهاجرتی ترامپ و راه های معافیت از آنان، شانس اخذ ویزای خود را چند برابر نمایید. لذا ، برای ثبت نام اصولی و جلوگیری از ضررهای هنگفت و جبران ناپذیر، اولا از جایی مطمئن ثبت نام کنید ثانیا از کارشناسان متخصص و مجرب در این زمینه مشورت بگیرید و از آنان بخواهید که اطلاعاتتان را طبق استانداردهای لازم بررسی نمایند.

مجموعه کارت سبز با سالها دانش و تجربه در این زمینه می تواند مناسب ترین گزینه برای شما باشد. از طریق این مجموعه می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری ثبت نام نمایید. در هر دو روش اطلاعات شما توسط کارشناس مهاجرت بررسی خواهد شد و نقص اطلاعاتی به شما گوشزد و رفع خواهد شد. همچنین در مورد عکس مخصوص لاتاری راهنمایی می شوید که به صورت استاندارد ارسال نمایید. بدین طریق علاوه بر آنکه امکان حذف شما از قرعه کشی به صفر خواهد رسید، شانس اخذ ویزای شما در صورت برنده شدن افزایش خواهد یافت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید به سایت کارت سبز به نشانی https://www.cartesabz.net/ مراجعه نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها