رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517365

جزئیات رایزنی تلفنی قالیباف و رئیس مجلس مالزی

ساعت 24- ازهر عزیزان هارون، رئیس مجلس نمایندگان مالزی با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی در ابتدای این تماس، ضمن استقبال از توسعه همکاری‌های پارلمانی ایران و مالزی گفت: ما علاقمند هستیم مناسبات میان دو کشور مسلمان هر چه بیشتر تقویت و روابط میان دو پارلمان توسعه یابد.

وی در همین راستا افزود: در پارلمان مالزی با علاقمندی، فعالیت گروه‌های دوستی دو کشور را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم این گروه ها می توانند موجب تقویت هر چه بیشتر روابط پارلمانی دو کشور شوند.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن توافق نامه های موجود میان دو کشور گفت: وزارت خارجه مالزی و بخش بین الملل پارلمان تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت که تمامی توافقنامه های ایران و مالزی به اجرا درآیند.

وی در ادامه تلاش برای وحدت کشورهای اسلامی را بخش مهم از همکاری‌های دو کشور خواند و گفت: ایران و مالزی همواره برای تحکیم وحدت امت اسلامی تلاش می کنند علی الخصوص که تقویت وحدت در سطح کشورهای اسلامی برای رویارویی با چالش ها ضروری است.

ازهر عزیزان هارون در پایان با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه مردم کشورمان گفت: در خصوص تحریم ها مالزی همچنان مواضع خود را دارد و ما تحریم‌های غیرقانونی که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل نیستند را به رسمیت نمی‌شناسیم.

امور کنسولی برای اتباع ایرانی در مالزی تسهیل شود

محمدباقر قالیباف نیز در این تماس تلفنی با اشاره به شروع به کار مجالس دو کشور در سال جاری گفت: امیدواریم در دوره جدید پیش رو پارلمان های دو کشور در تسهیل و تسریع همه‌جانبه همکاری‌های فیمابین به ویژه در زمینه همکاری‌های اقتصادی بکوشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه همکاری های فیمابین را مهم خواند و گفت: امیدواریم با تشکیل هر چه سریعتر کمیسیون مشترک ایران و مالزی شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

قالیباف با محکوم نمودن تحریم های ضدبشری آمریکا علیه کشورمان گفت: در شرایط کنونی که همه کشورها درگیر بحران شیوع کرونا هستند رژیم آمریکا تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران وضع نموده است که انتظار داریم کشورهای دوست و اسلامی از این تحریم‌ها تبعیت نکنند.

قالیباف همچنین با اشاره به ضرورت تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی گفت: ایران و مالزی به عنوان دو کشور مهم در جهان اسلام باید همکاری بیشتری برای تحکیم وحدت میان کشورهای مسلمان و دوری از تفرقه داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به رفت و آمدهای مردمی بین اتباع دو کشور، خواهان تسهیل امور کنسولی برای اتباع ایرانی در مالزی شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها