رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518391

۵ کشور لیست عادی سازی ترامپ کدام کشورها هستند؟

ساعت 24- روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی با افشای اسامی ۵ کشوری که ترامپ از ذکر نامشان خودداری میکند نوشت که ولیعهد عربستان سعودی برجسته ترین طرف عادی‌ساز با رژیم صهیونیستی است و روابط محرمانه‌ای با فرستادگان صهیونیستی دارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، کشورهایی که کاندید برقراری روابط با رژیم صهیونیستی هستند و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نامی از آنها نمی‌برد، عبارت از مراکش، عمان، قطر، نیجر و عربستان هستند.

این روزنامه نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی بزرگ‌ترین عادی‌ساز روابط است و به همراه تیم مشاورانش، روابط محرمانه‌ای با فرستادگان ارشد صهیونیستی دارد.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد که محمد ششم، پادشاه مراکش به یهودیان کشورش تقریباً آزادی کامل داده است و اسرائیلی‌ها بدون هیچ مشکلی به مراکش می‌روند و اقدامات واردات و صادرات را مدیریت کرده و حتی شهروندان مراکشی نیز به اراضی اشغالی می‌آیند.

یدیعوت آحارونوت همچنین اعلام کرد که یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان هیچگاه روابط خود با تل آویو را مخفی نکرده است.

اما طبق گفته این روزنامه، قطر که محمد العمادی، فرستاده ویژه آن به غزه است، در مسیر خود به غزه، نشست‌های محرمانه‌ای را نیز در اراضی اشغالی برگزار کرده است.

کشور بعدی که این روزنامه درخصوص آن صحبت کرده است، نیجر است که یک کشور در حال توسعه و غیر عربی در غرب آفریقا است که حدود ۲۳ میلیون مسلمان در آن زندگی می‌کنند و فقط ۰.۳ درصد از ساکنان آن مسیحی هستند اما کشوری سکولار به حساب می‌آید. روابط آنها با کشورهای جهان اسلامی در سطح پایینی است اما روابطشان اساساً با غرب و با فرانسه است.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد، آخرین کشور در فهرست عربستان است و اگر محمد بن سلمان، ولیعهد جوان آن تنها حاکم این کشور بود، یقیناً عربستان نخستین کشوری بود که به مسیر عادی سازی می‌پیوست. وی در کاخ‌هایش به همراه تیم مشاورانش روابط علنی با آمریکا و روابط محرمانه‌ای با فرستادگان بسیار ارشد صهیونیستی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها