رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522953

قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵۰۰۰ تومان است/بلیت مترو گران نمی شود

ساعت24-ریاست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵۰۰۰ تومان شده است و همانند گذشته نیست، گفت: موضوعات مطرح شده به معنای گران شدن بلیت مترو نیست.

محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز شهردار تهران و معاونین ایشان با اعضای شورای شهر جلسه هم اندیشی داشتند که معاونین طرح‌های اولویت محور و تحقق‌پذیر را در قالب گزارشی ارائه دادند و مقرر شد این جلسات درمورد طرح‌ها و پروژه‌ها ادامه یابد و نظرات اعضا و معاونین شهردار و شهردار با همدیگر برای مراحل پایانی سال آخر شورا هماهنگ شود.

وی افزود: صحن علنی امروز نیز به صورت ترکیبی برگزار و ۱۳ نفر از اعضا در صحن حضور داشتند و ۵ نفر به صورت مجازی به ما پیوستند و بحث‌ها و دستور جلسه را بررسی کردیم.

هاشمی درباره خارج شدن یکی از دستور جلسه های امروز نیز گفت: آقای نظری پیشنهاد دهنده این دستور بودند و می‌خواستند، خودشان در صحن حضور داشته باشند؛ اما مشکوک به کرونا هستند و به صورت مجازی در صحن حضور داشتند و به درخواست خودشان این دستور عقب افتاد تا در صحن حضور یابند.

رییس شورای شهر تهران درباره‌ عدم آزادسازی کامل اوراق مشارکت حمل ونقل عمومی سال ۹۸ گفت: همان زمانی که اوراق مشارکت در مجلس به تصویب می‌رسد مشخص می‌شود چه کسی باید بازپرداخت را تضمین کند. در مورد اوراق مشارکت مربوط به شهرداری ها، ۵۰ درصد از آن توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری تضمین بازپرداخت می‌شود و به نظر می‌رسد بانک مرکزی و سیستم بانکی بند اضافی برای شهرداری‌ها ایجاد کردند.

وی در ادامه گفت: ضمن اینکه دولت تضمین می‌دهد، شهرداری‌ها هم باید تضمین کنند و این یک بروکراسی بیش از اندازه است. چرا وقتی دولت وام می‌دهد و اعتبار آن را تضمین می‌کند باید چنین اتفاقی رخ دهد، مگر اعتبار دولت آنقدر کم شده است که بانک‌ها از خود شهرداری هم تضمین می‌خواهند این زیر سوال بردن دولت است.

وی ادامه داد: در همین راستا با آقای شریعتمداری صحبت کردم و برای آقای همتی هم پیغام فرستادم که این موضوع صحیح نیست. وقتی ماده ۶۲ برای این اوراق آمده است بانک‌ها به هیچ وجه نباید تضمینی را از شهرداری بگیرند در گذشته نیز چنین بود و شهرداری می تواند از این موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کند تا اگر بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی در این زمینه وجود دارد باطل شود.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات معاون حمل ونقل و ترافیک مبنی بر افزایش قیمت بلیت مترو به ۵۰۰۰ تومان گفت: در جلسه امروز ایشان توضیح دادند که با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش تعداد مسافر قیمت تمام شده بلیت افزایش پیدا کرده است. الان در فصل بودجه هستیم و باید یارانه دولت در این بخش دیده شود لذا به نظرم آقای مناف هاشمی خیلی به موقع این موضوع را مطرح کردند که قیمت تمام شده مبلغ قبلی نیست و ۱۵ هزار تومان است.

به گفته رییس شورای شهر تهران، براساس مصوبه قبلی یک سوم را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد. طبیعی است که الان باید ۵۰۰۰ تومان را دولت، ۵۰۰۰ تومان را شهرداری پرداخت کند اما درباره ۵۰۰۰ تومان مردم باید تصمیم گیری شود و پیشنهاد ایشان این بود که این سهم مردم باید توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و منظور ایشان این نبود که بلیت گران شود و لازم است که هم دولت و هم شهرداری در پرداخت سهم خود اقدام کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها