رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 525328

وب سایت های گردشگری منتظر واکسن کرونا نباشند

رپورتاژ تبلیغی / همه گیری کوید 19 و دوران بی رونقی سفر بسیاری از کسب و کارهای گردشگری را به زانو در آورده است. اکثر آنها دفاتر کار فیزیکی شان را بسته اند و تعداد کمی از آنها هنوز در فضای مجازی اندک تحرکی دارند. آیا این کافی است؟ آیا از اثرات بی تحرکی یا کم تحرکی در فضای مجازی خبر دارید؟

style="text-align:justify">

فضای مجازی منتظر واکسن کرونا نمی ماند

بسیاری از وب سایت های گردشگری از بدو اعمال محدودیت های سفر دیگر دست و دل شان به کار نمی رفت. در این میان، بخصوص کسب و کارهایی که بیشتر متکی به دفتر کار فیزیکی شان بودند، لطمه دیدند. حتی آنهایی که عمده فعالیت هایشان از طریق وب سایت یا صفحات سایت های اجتماعی شان هدایت می شد، تا حدی تحت تاثیر همین جو نامیدی قرار گرفتند.

این را باید در نظر داشت که همه مردم جهان مشاغل خود را از دست نداده اند. بسیاری از آنها به مراتب بیشتر از سابق وقت شان را در فضای مجازی می گذرانند. موتورهای جستجو هم به دلیل عدم وجود واکسن کرونا تا اطلاع ثانوی متوقف نشده اند. پس اگر دست روی دست بگذارید، از قافله عقب می افتید.

تعداد کسب و کارهای خرده فروشی و غیره در این مدت قرنطینه و محدودیت های حضور اجتماعی افزایش یافته اند. مردم بیشتر از سابق دورکاری می کنند و این به معنای گذران زمان بیشتری در فضای مجازی است. وبینار ها و دوره های آموزشی آنلاین رونق بیشتری یافته اند. پس جنب و جوش در وب نه تنها کم نشده است، بلکه افزایش بی سابقه داشته است.

کسب و کارهای گردشگری که با وب سایت، صفحات فیسبوکی و اینستاگرامی، و نیز حساب های کاربری توئیتری و غیره بر روی وب حضور داشتند، تا حد زیادی بی تحرک شده اند. در عالم رقابت فردا، آنهایی از دیگران پیش خواهند افتاد که امروز فعالیت شان را ادامه دهند. این کار را هم به دلیل نیاز به تقویت وب سایت و هم به دلیل تقویت روابط عمومی آنلاین باید ادامه داد.

شیوه های موثر فعالیت وب سایت های گردشگری در دوران کرونا

وب سایت های این صنف باید به دنبال راهکارهای تبلیغات گردشگری برای جلب توجه مخاطبان شان باشند. آنها باید کانال گفتگو با مشتریان بالقوه خود را حفظ کنند. در اینجا به ذکر چند روش برای باز نگاه داشتن این کانال های گفتگو می پردازیم:

1. روش اول، انتشار رپورتاژ آگهی است.

این کار مزایای متعدد دیگری نیز دارد، که مهمترین آنها لینک سازی برای تقویت رتبه سایت شما در موتورهای جستجو است. همه به خوبی می دانید که با انتشار رپورتاژ آگهی می توانید اخبار کسب و کارتان، اطلاعات مربوط به مقاصد گردشگری داخلی و خارجی، و بسیاری مطالب دیگر را با مخاطبان تان در میان بگذارید.

2. روش دوم، به روز رسانی وبلاگ سایت و ارائه اطلاعات گردشگری و انتشار اخبار است.

محتوایی که به این ترتیب تولید می شود، بر روی سایت شما باقی خواهد ماند و به غیر از تاثیر امروز آن، بر ارزش سایت شما نزد موتورهای جستجو نیز خواهد افزود.

3. روش سوم انتشار پست، به اشتراک گذاری محتوای سایت و اخبار و ... در سایت های اجتماعی است.

کسی نمی داند که واکسن کرونا چه موقع به بازار ایران خواهد آمد تا شما تورهای داخلی و تورهای خارجی تان را برگزار کنید. پس بهتر است تا آن زمان نامشخص، اطلاعات مربوط به مقاصد گردشگری مختلف را از این طرق با مخاطبان تان در میان بگذارید.

برجسته تر شدن اهمیت روابط عمومی آنلاین در دوران کرونا

اگر شما تا به امروز حضور در فضای مجازی را صرفا به منظور تبلیغات مد نظر قرار می دادید، اکنون زمان آن رسیده است که دیدگاه تان را کمی تغییر دهید. کسب و کارهای گردشگری باید در فضای مجازی حضور داشته باشند تا مخاطبان از آنها بشنوند، با آنها تماس برقرار کنند و از آنها خوراک بگیرند.

رفتار مناسب و پسندیده در زمان پاسخگویی حضوری در دفتر کار و پای تلفن کافی نیست. باید در فضای مجازی هم روابط عمومی پسندیده و برند سازی را ادامه دهید. ارزش و اهمیت این اقدام در دوران کنونی که بی رونقی سفر بیداد می کند، بسیار حیاتی است.

بنابراین، پیش از آن که زمان از دست برود، کسب و کارهای گردشگری باید کاری کنند تا پس از دریافت واکسن کرونا، مخاطبان شان آنها را در کنار خود ببینند. پس، این نکات را به خاطر بسپارید:

1. ارتباط تان را با مخاطبان حفظ کنید.

2. وب سایت تان را بروز نمایید.

3. رپورتاژ آگهی گردشگری منتشر کنید.

4. پست های گردشگری تان را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

5. به آینده امیدوار باشید و به مخاطبان خود امید بدهید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها