رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530231

زمان دریافت و تمدید پروانه کسب کاهش یافت

ساعت24-مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: پیاده سازی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، فرآیند دریافت و تمدید پروانه کسب تسهیل و زمان آن کاهش یافت.

به نقل از اتاق اصناف ایران، محمدرضا جعفریان در زمینه ابهامات ایجاد شده در مورد ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، توضیح داد: بر اساس این ماده یکی از مراحل دریافت یا تمدید پروانه کسب، استعلام بدهی مالیاتی متقاضی از سازمان امورمالیاتی است.

وی افزود: واحد های صنفی با مشکلات متعددی بدلیل شیوع ویروس کرونا روبرو شده اند و با پیگیری‌های اتاق اصناف ایران، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مصوبه‌ای برای تسهیل در اجرای این مرحله صادر کرد.

جعفریان خاطر نشان کرد: تمام کارآفرینان صنفی برای دریافت یا تمدید پروانه کسب باید استعلام گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‎ها را با ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف، از سازمان امور مالیاتی دریافت می کردند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار درگاه ملی مجوزهای کشور، پاسخ ۹۴ درصد این استعلام‌ها در کمتر از چهار روز صادر شده و ۶ درصد متقاضیانی که بدهی مالیاتی از سایر فعالیت‌های اقتصادی داشتند، باید به سازمان امور مالیاتی مراجعه تا تکلیف تسویه یا ترتیب پرداخت بدهی های قطعی آنها مشخص شود و با این حال بر اساس بند هفت مصوبه چهل و پنجمین جلسه ستاد ملی کرونا، تا پایان امسال برای صدور یا تمدید پروانه کسب نیازی به این گواهی مالیاتی نیست.

جعفریان اضافه کرد: پس از طی مراحل مندرج در فرم ثبت نام، اطلاعات متقاضی به شکل خودکار به سازمان امور مالیاتی انتقال می‌یابد و بلافاصله جواب مثبت استعلام در سامانه ایرانیان اصناف ثبت می‌شود. به عبارت دیگر سامانه ایرانیان اصناف برای صدور و تمدید پروانه کسب منتظر اظهار نظر سازمان امور مالیاتی نمی ماند و با استعلام، اطلاعات متقاضی را انتقال می‌دهد.

وی افزود: استعلام ها ۱۰۰ درصد به استناد مصوبه ستاد ملی کرونا بدون هیچ معطلی انجام و همان لحظه پاسخ مثبت دریافت کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها