رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 530276

کاهش ۸ تا ۲۰درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق

ساعت24- مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) خبر داد و گفت: در پی ورود این سامانه بارشی دمای هوا در برخی مناطق کشور حدود ۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان اظهارکرد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی امروز (۲۸ دی) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان، شمال فارس، بوشهر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۲۹ دی) در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، دامنه بارش‌ها شمال غرب کشور را در برخواهد گرفت.

به گفته ضیاییان طی روز چهارشنبه (۱ بهمن) با گسترش این سامانه بارشی، دامنه فعالیت آن در شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۲ بهمن) فعالیت سامانه بارشی علاوه براین مناطق در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور نیز خواهد بود، گفت: طی روز جمعه (۳ بهمن) فعالیت این سامانه بارشی محدود به شمال شرق است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود. پیامد ورود این سامانه بارشی نیز رگبار برف و باران، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف است.

وی ادامه داد: از فردا بعد ازظهر (۲۹ دی) نیز تا اواخر هفته به تناوب دریای خزر مواج خواهد بود و از فردا بعد ازظهر تا چهارشنبه (۱ بهمن) بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ بهمن) خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: از بعد ازظهر امروز (۲۸ دی) و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ و ۳۰ دی) در شمال غرب، گیلان، بخش‌هایی از جنوب شرق، کرمان، بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شمال شرق کشور وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی افزود: از روز چهارشنبه (۱ بهمن) تا اوایل هفته آینده در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد خواهیم داشت. کاهش دما در شمال شرق کشور نیز بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۹ دی) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) نیز صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها