رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 546282

محمود احمدی نژاد رسما از سیاست ایران حذف می شود؟

ساعت24-محمود احمدی نژاد بازهم در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. رفتاری که از مدت‌ها پیش همه آن را پیش بینی کرده بودند.

احمدی نژاد وقتی از پشت بلندگو از حضور در انتخابات منع شده بود، در وزارت کشور حاضر شد و ثبت نام کرد، چه برسد به حالا که منعی هم در کار نیست و همه دوست دارند ردای ریاست جمهوری را به تن کنند.

در این یادداشت به ۸ نکته در مورد حضور احمدی نژاد در ستاد انتخابات اشاره خواهیم کرد.

۱-حضور هواداران محمود احمدی نژاد در زمانه کرونا روبروی وزارت کشور از نظر بهداشتی اتفاق خوبی نبود. کاش رییس جمهور پیشین ایران، سلامت مردم را فدای تبلیغات سیاسی و پروپاگاندای انتخاباتی نمی‌کرد. اجازه بدهید باور نکنیم که مردم حاضر در میدان فاطمی تهران، بدون دعوت و اطلاع به استقبال احمدی نژاد آمدند.

۲- طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، نامزدهای انتخابات مجاز هستند تنها یک همراه را با خود به وزارت کشور بیاورند. احمدی نژاد اما چندین نفر را با دعوا و شلوغ‌کاری وارد ستاد انتخابات کرد. همین رفتار نشان می‌دهد که رییس دولت‌های نهم و دهم، چندان با قانون و قانون‌مداری رابطه خوبی ندارد و خود را محق می‌داند که هرکجا که شد قانون را زیر پا بگذارد.

۳- احمدی نژاد می‌داند که نمی‌تواند از سد شورای نگهبان عبور کند. او بعد از پایان دولتش، هرچه خواست گفت. تندتر از هر سیاستمداری در داخل و خارج. شهردار پیشین تهران، حضور در وزارت کشور را تنها برای دیده شدن و آمدن به صدر اخبار می‌خواهد. او می‌خواهد به همه نشان بدهد که با همه جریان‌دارهای سیاسی ایران فرق می‌کند.

۴- احمدی نژاد در نشست خبری بدون پاسخ به هیچ سوالی، سخنرانی کرد و در سخنان خود به گونه‌ای حرف زد که به نظر می‌رسد راه خود را به صورت رسمی از حکومت جدا کرده است و خود را در برابر آن می‌داند.

۵- حمله به تمام نهادهای انتخابی و انتصابی کشور و اعلام اینکه جریانی به دنبال مهندسی انتخابات است، به خوبی بیانگر نکته‌ای است که در بالا به آن اشاره شد.

۶-رفتار سیاسی احمدی نژاد به گونه‌ای است که احتمالا در دوره بعد مجمع تشخیص مصلحت نظام جایی نخواهد داشت و رسما از صحنه سیاسی ایران حذف خواهد شد.

۷-احمدی نژاد در وزارت کشور اعلام کرد از هیچ نامزدی در انتخابات حمایت نخواهد کرد و در سال‌های ۹۲ و ۹۶ هم سفید رای داده است. این حرف‌ها و آن رای‌ها نشان می‌دهد که احمدی نژاد در ۸ ساله گذشته نتوانسته است نیرویی برای انتخابات تربیت کند و جریان بهار تنها متکی به اوست و نمی‌تواند پشتوانه سازی کند.

۸-به نظر می‌رسد احمدی نژاد فکر می‌کند، روزی مردم به او مراجعه خواهند کرد و در آن روز او تبدیل به قهرمان مردم خواهد شد. فرضیه‌ای که به نظر می‌رسد بیشتربه یک رویا شبیه است تا یک تحلیل درست سیاسی.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها