رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557956

برادران لاریجانی ورویارویی با شورای نگهبان

ساعت 24 - - برادران لاریجانی در سالهای تازه سپری شده به آرامی از هسته مرکزی قدرت سیاسی درایران دورشده و دیگر در این بستر فعالیت علنی ندارند واز روزگار خود ناراضی اند.

برادران
html>

علی لاریجانی یکی از شخصیت های محوری اصولگرایان در دهه 1370 بود و پس از ریاست بر صدا وسیما ،12سال رییس مجلس قانونگذاری ایران شد. صادق آملی لاریجانی سالهاست در شورای نگهبان و مجلس خبرگان عضویت دارد و ده سال ریاست قوه قضاییه را در اختیار داشت. حالا علی لاریجانی منصب رسمی ندارد اما صادق آملی لاریجانی هنوز عضویت در شورای نگهبان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را حفظ کرده است. این دوبرادر پرقدرت سالهای نه چندان دور حالا دربرابر شورای نگهبان ایستاده و پرچم مخالفت با آن رادردست دارند. تازه ترین رویارویی برادران لاریجانی با شورای نگهبان به داستان انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری برمی گردد. در این مصاف علی لاریجانی سفت ایستاده وخواستار علنی کردن دلایل مخالفت شورای نگهبان با نایید صلاحیت اوبرای رقابت در مبارزه 28 خرداد با رییسی است و برادر کوچکترش حاضر نشداعتبار نامه رییسی را امضاکند.

طحان نظیف که به تازگی سخنگوی شورای نگهبان شده است در نشست خبری گفته و در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا امضا نکردن اعتبارنامه رییسی از سوی آملی لاریجانی بر اعتبارنامه رییس دولت سیزدهم خدشه وارد نمی کند گفته است: براساس قانون خدشه‌ای در اعتبارنامه پیش نخواهد آمد. امضای اعتبارنامه در جلسه شورای نگهبان قبل از مراسم تنفیذ برگزار شد؛ طبیعتاً اشخاصی که حضور داشتند، اعتبارنامه را امضا کردند. کسانی که در جلسه قبل از تنفیذ برگزار شد حضور داشتند، اعتبارنامه را امضا کردند اما کسانی که حضور نداشتند طبیعتا امضا نکردند. زمانی بیش از این نبود که ما بتوانیم اعتبارنامه را نگه‌ داریم، باید خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌کردیم.به این ترتیب شورای نگهبان اعتراف کرد یکی از اعضایش اعتبارنامه رییسی را امضا نکرده است.

از سوی دیگر علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس در نامه ای خطاب به شورای نگهبان از آنها خواست مهر محرمانه نامه دلیل عدم احراز صلاحیت او را بردارند تا بتواند قانونا نامه را برای عموم علنی کند.سخنگوی شورای نگهبان دراین باره نیز گفت«بعضی افراد به شورای نگهبان مراجعه کردند و بعضی هم غیر از مراجعه حضوری پاسخ گرفتند و شورای نگهبان هر پاسخی داشته باشد اعلام می‌کند و تا این‌جا هم اعلام شده اما این‌که دلیل عدم احراز چه بوده چون رای مخفی بوده ما هم نمی‌دانیم و دلیل عدم اعلام عمومی دلایل رد صلاحیت‌ها نیز این است که منع شرعی و قانونی داریم نمی‌توانیم آن‌ها را اعلام کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها